صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۳۰۴۹۵
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴

گروه اجتماعی ــ دادستان عمومی و انقلاب اسفراین گفت: قاتل جوان اسفراینی در نتیجه اقدام خداپسندانه و خیرخواهانه یک خیر اصفهانی و تلاش‌های صورت گرفته از سوی دستگاه قضائی از قصاص رهایی یافت.

به گزارش ایکنا از خراسان شمالی، به نقل از روابط عمومی دادگستری، امروز، ششم مرداد، محسن کریمی، دادستان عمومی و انقلاب اسفراین اظهارکرد: به موجب محتویات پرونده، در 30 تیرماه سال 90 یک فقره نزاع و درگیری در شهرستان اسفراین میان چند نفر رخ داده که در نتیجه آن جوانی به علت اصابت ضربه چاقو به ناحیه قلب جان خود را از دست می‌دهد.

وی افزود: با توجه به متواری بودن متهم به قتل جریان دادرسی بطور غیابی انجام می‌گیرد و در ادامه مراحل رسیدگی‌های قضائی، سرانجام پرونده با صدور کیفرخواست از دادسرای عمومی و انقلاب اسفراین به دادگاه کیفری استان ارسال و در مرجع اخیر نیز با تکمیل تحقیقات، حکم غیابی مبنی بر قصاص نفس متهم صادر می‌شود که در نهایت متهم سال 94 در اصفهان شناسایی و دستگیر می‌شود.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌های به عمل آمده، متهم در طول دورانی که متواری بوده ،ظاهرا نزد یک کاسب اصفهانی کار و امرار معاش می‌کرده و همین آشنایی موجب می‌شود تا این خیر اصفهانی پس از آگاهی از جریان قتل، برای امکان پذیری حصول سازش و جلب رضایت اولیای دم مقتول پیش قدم شود.

کریمی افزود: قبل از بحث سازش و متعاقب دستگیری متهم، وی ابتدا از حکم غیابی صادره توسط دادگاه کیفری استان درخواست واخواهی می‌کند که در ادامه با رد واخواهی و تأیید و ابرام حکم بدوی پرونده به تدریج معد اجرای حکم می‌‎شود.

این مقام قضائی بیان کرد: در چنین شرایطی بود که مرد اصفهانی با دادستانی گفتگو و پیشنهادهایی را برای حصول سازش مطرح کرد که در ادامه با تمهیداتی که برقرار و مذاکراتی که از باب مصالحه انجام گرفت سرانجام با اقدام خداپسندانه این خیر اصفهانی، اولیاء دم مقتول در قبال دریافت مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان رضایت بی‌قید و شرط خود را از محکوم‌علیه اعلام کردند و خوشبختانه این پرونده به سازش منجر شد.

کریمی در پایان با تجلیل ازاقدام نیکوکارانه این خیر اصفهانی و مهمتر از آن اعلام گذشت اولیای دم مقتول، حلاوت و شیرینی حاصل از گذشت را بسیار ماندگارتر از اثرات ناشی از اجرای حکم قصاص دانست، اظهار کرد: این کار اجر معنوی وافری دارد که فقط خداوند متعال می‌تواند بندگانش را از برکات آن بهره‌مند سازد و اولیای دم مقتول با این کار خود نشان دادند که ارزش‌های بسیار بالاتری هستند که با رنگ ایثار و از خودگذشتگی به زندگی انسان،معنایی دوباره می‌بخشند و سرآغازی برای تولدی مجدد می‌شود.

انتهای پیام