صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۳۱۳۶۵
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳

مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران گفت: از ابتدای امسال تاکنون با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی،‌ برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از ایثارگران جویای کار،‌ شغل ایجاد شده است.

 

به گزارش ایکنا، ایرنا نوشت: رضا ریاحی اظهار داشت: از ابتدای سال ۱۳۹۸ تاکنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مورد شغل به‌ واسطه تسهیلات این صندوق برای ایثارگران ایجاد شده که بخشی از این فرصت های شغلی برای ایثارگران،‌ در حوزه شهری و بخشی در حوزه روستایی بوده است.
وی تصریح کرد: اعتبارات تخصیص یافته از طریق صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران به استان‌ها در سال جاری بیش از هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال است و این تسهیلات به‌ صورت قرض‌الحسنه و تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال به ایثارگران پرداخت می‌شود.

ریاحی با بیان اینکه تسهیلات اشتغالزایی با نرخ سود چهار درصد به ایثارگران اعطا می شود، خاطرنشان کرد: ایجاد بیش از ۱۰ هزار شغل در سال ۱۳۹۷ از طریق تسهیلات صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران از جمله برنامه های ما در سال گذشته بوده است که امیدواریم بتوانیم در سال جاری نیز همین میزان اشتغال یا حتی اگر در توان باشد،‌ بیشتر از این میزان اشتغال را برای ایثارگران ایجاد کنیم.
وی با اشاره به امضای قرارداد صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران با بانک توسعه تعاون گفت: این قرارداد اواخر سال گذشته منعقد شده و تا پایان امسال اعتبار دارد و بر اساس این قرارداد تسهیلات تا سقف سه میلیارد ریال با نرخ بهره بین ۱۰ تا ۱۴ درصد به ایثارگران پرداخت می‌شود.
ریاحی با اشاره به پرداخت تسهیلات روستایی به ایثارگران نیز اظهار داشت: نرخ سود این وام ۴ تا ۶ درصد است و ایثارگرانی که خودشان به عنوان کارفرما فعالیت داشته باشند، به ازای جذب هر نیرو مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت می‌کنند و البته اولویت جذب نیرو در این طرح نیز با ایثارگران است.

مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران گفت: در حال حاضر حدود پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیز مربوط به تسهیلات روستایی ویژه ایثارگران باقی مانده که تلاش برای جذب آنها هم ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم با جذب این تسهیلات، فرصت های شغلی و اشتغالزایی خوبی در مناطق روستایی ایجاد کنیم.
وی با بیان اینکه طرح افزایش نرخ تسهیلات قرض‌الحسنه از ۲۰۰ به ۵۰۰ میلیون ریال اجرایی شده است، افزود: طرح ارائه تسهیلات مشاغل خانگی نیز در حال انجام است که مربوط به ایثارگرانی است که با استفاده از دوره‌های آموزشی مانند دوره‌های فنی و حرفه‌ای در منازل خود اقدام به ایجاد شغل می‌کنند.

مدیرعامل اشتغال و کارآفرینی ایثارگران گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است امسال تسهیلات اشتغالزایی به ۱۲ هزار نفر از فرزندان خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران داده شود تا زمینه اشتغال این افراد فراهم شود. تمام تلاش این صندوق این است که بتوانیم درصد زیادی از فرزندان خانواده‌های شهدا و ایثارگران بیکار را با دادن تسهیلات، در طرح‌های خوداشتغالی سهیم کنیم تا از درصد بیکاری آنان کاسته شود.

بر اساس آمار بنیاد شهید، در حال حاضر ۹۰ هزار نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر جویای کار هستند که به گفته حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی شهیدی معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، همچنان نرخ بیکاری در جامعه هدف ایثارگران حدود چهار درصد است.

صندوق اشتغال و کارآفرینی به استناد ماده ۳۲ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ایجاد شده و از فروردین ماه سال ١٣٩۴ فعالیت خود را آغاز و از دی ۱۳۹۵ پرداخت تسهیلات به ایثارگران شروع کرده است. در سال ۹۶ و ۹۷ آمار تسهیلات قابل توجه بود و در سال ۹۶ حدود ١٧۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت که زمینه اشتغال ۶ هزار و ۵٠٠ نفر فراهم شد.

در دوران جنگ تحمیلی هشت ساله عراق علیه ایران، ۴۳ هزار و ۱۷۳ نفر آزاده شدند. مردم ایران در جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس و دیگر حوادث تروریستی، ۲۳۰ هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند.

شمار کل جانبازان کشور به ۵۷۴ هزار و ۱۰۱ نفر می‌رسد. ۳۳۶ هزار و ۲۸۲ نفر (۵۹ درصد) جانبازان زیر ۲۵ درصد و ۲۳۷ هزار و ۸۱۹ نفر (۴۱ درصد) بیش از این میزان جانبازی دارند.

انتهای پیام