صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۳۲۸۴۲
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵
دانش خبر داد:

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بانوان و خانواده استانداری یزد از راه‌اندازی کلینیک تخصصی حقوق کودک برای اولین‌بار در کشور در این استان خبر داد و گفت: در این کلینیک حقوق کودکان و نوجوانان که دچار آسیب‌های اجتماعی می‌شوند، پیگیری خواهد شد.

به گزارش ایکنا از یزد، فاطمه دانش‌یزدی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد، روز گذشته، 14 مردادماه در نشست هم‌اندیشی با خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان اظهار کرد: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان تدوین شده و در یک ماه آینده رونمایی می‌شود.

دانش افزود: این سند برای اولین‌بار در ۱۰ شاخص از جمله بهداشت، مشارکت‌های مدنی، وضعیت جمعیتی، آسیب‌های اجتماعی و مشارکت‌های سیاسی تهیه و برنامه‌ای کامل برای حوزه بانوان و خانواده استانداری خواهد بود.

وی ادامه داد: شناسایی و ارزیابی وضعیت موجود در حوزه زنان و ارائه راهکارهای کارشناسی برای رفع کاستی‌ها و تقویت ظرفیت‌های زنان در استان‌های کشور تدوین شده است.

تاب‌آوری اجتماعی

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: امسال در تفاهم‌نامه‌ای سه‌جانبه بین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار بر مبنای اشتغال نوین در ۲۳ استان از جمله یزد کلید خورد.

وی ادامه داد: در استان یزد برای اولین‌بار در شهرهای کمتر برخوردار از جمله ابرکوه، خاتم، بافق درر دستور کار قرار گرفت و هدف اصلی آن توانمندسازی حوزه بانوان و شناسایی بانوان توانمند و ایجاد اشتغال پایدار و مولد است.

دانش با اشاره به طرح تاب‌آوری اجتماعی در استان گفت: در این طرح که استان یزد از استان‌های موفق بوده توان افزایی بانوان در حوزه آسیب‌های اجتماعی در اکثر موارد انجام و بیشتر هدف تقویت تعاملات اجتماعی جوامع محلی است.

برگزاری مسابقه انیمیشن در حوزه خانواده در یزد

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری یزد بیان کرد: در سال جاری برای نخستین بار رویداد انیمیشن در حوزه خانواده با موضوع خانواده اصیل یزدی و بانوان و نشاط در خانواده اجرا خواهد شد که علاقه مندان می‌توانند تا 30 مرداد آثار را ارسال و پس از آن دوره‌های آموزشی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه شهرستان‌ها نیز از تشکیل کارگروه‌هایی با محوریت مشاور بانوان فرمانداران شهرستان‎‌ها خبر داد و گفت: در راستای معرفی توانمندی بانوان شهرستان‌ها با مشاور بانوان فرمانداران شهرستان تعاملاتی برقرار شده و ان شاءالله در راستای رفع مشکلات تلاش خواهد شد.

ایجاد بانک اطلاعات بانوان توانمند یزدی 

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: ایجاد بانک اطلاعات در حوزه بانوان توانمند استان در زمینه‌های مختلف در دستور کار است که مشارکت اجتماعی و ظرفیت را در کنار هم ایجاد می‌کند.

وی ایجاد برنامه‌های مشترک در راستای مدیریت مصرف انرژی، برنامه «نه به اعتیاد» در محلات یزد، جشن دختران آفتاب و .... را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: در حوزه کارآفرینی نیز اقدامات خوبی انجام شده که بازدید از واحدهای کسب و کار زنان کارآفرین از جمله اولویت‌هاست.

دانش از راه اندازی کمیسیون بانوان خانه صنعت استان برای اولین بار خبر داد و افزود: این کمیسیون قوانین و مقرارتی که در حوزه فعالیت زنان با توجه به فعالیت ۷۰ بانوی کار آفرین فعال در این بخش است، حائز اهمیت است.

راه‌اندازی کلینیک تخصصی حقوق کودک در یزد

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری یزد با اشاره به فعالیت کنوانسیون حقوق کودک که بین المللی است و در سال 95 برش استانی تهیه و در سال 96 در شهرستان اردکان در حوزه کودک و نوجوان برای اویلن بار در کشور اجرا شد گفت: دومین کنفرانس حقوق کودک امسال در اردیبهشت برگزار و برای اولین بار کلینیک تخصصی حقوق کودک شکل گرفت و موارد مختلف در این حورزه را بررسی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه پنج صدم درصد اعتبارات هزینه‌ای به این دفتر اختصاص یافت گفت: در این راستا هفت طرح در حوزه آموزشی، تکریم خانواده، حقوق کودک و نوجوان و ...و البته در شهرستان‌ها انجام شد.

تجلیل از 15 بانوی رسانه‌ای یزدی

در پایان این نشست از 15 بانوی فعال رسانه‌ای از جمله کبری دانشی خبرنگار خبرگزاری ایرنا بانوی رسانه‌ای برتر سال در حوزه پزشکی، فاطمه شریفی فعال رسانه و روابط عمومی در حوزه پژوهش، بهارک روشن بخش عکاس خبری خبرگزاری ایسنا در حوزه عکس، راضیه بیگی خبرنگار پایگاه خبری بافق فردا حوزه رسانه‌های شهرستان، فهیمه زندیان مسئول صندوق اعتباری هنر و روزنامه نگاران در حوزه ارتباط با رسانه‌ها، سعیده صدیقی خویدک خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در حوزه فرهنگی و اجتماعی، نیره شفیعی پور سرپرست و خبرنگار خبرگزاری مهر حوزه اجتماعی، اعظم‌السادات میرجلیلی خبرنگار خبرگزاری ایکنا در حوزه فرهنگی به عنوان بانوان رسانه‌ای برتر سال استان تجلیل شدند.

همچنین سیده سکینه میرطاهری، سردبیر و خبرنگار خبرگزاری صداوسیما در حوزه سیاسی، زهرا گنجعلی خبرنگار خبرگزاری صداوسیما در حوزه آموزشی و اجتماعی، فاطمه عبدلی مدیرمسئول پایگاه خبری یزدآوا در حوزه گزارش، سوسن شکوفه خبرنگار پایگاه خبری یزدبانو در حوزه بانوان، سمانه حسینی خبرنگار خبرگزاری تسنیم در حوزه خبر، فاطمه ملاعباسی مدیر هماهنگی باشگاه خبرنگاران جوان استان در حوزه اداری و مریم بهرامی فعال رسانه در حوزه خانواده تقدیر شدند.

انتهای پیام