صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۳۳۷۸۸
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر روابط عمومی سپاه انصارالحسین(ع) همدان از برگزاری مسابقات نیمه‌نهایی قرآن ‌خبر داد و گفت: ۱۵۰ نفر از آقایان شرکت‌کننده به مرحله نیمه‌نهایی بیست‌و‌هشتمین دوره و ۶۰ نفر از بانوان به هجدهمین دوره مسابقات قرآن راه یافتند.

علی‌اکبر کریم‌پور، مدیر روابط عمومی سپاه انصارالحسین(ع) همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: بیست‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله نیمه‌نهایی ویژه آقایان شامل سربازان پایور(کادر) وظیفه، خریدخدمت و نیروهای ثابت و قراردادی در پنج رشته قرآنی برگزار می‌شود.

وی گفت: این دوره از مسابقات با هدف کسب استعدادهای قرآنی و تقویت انس با قرآن ‌میان شاغلان سپاه همدان برگزار می‌شود.

کریم‌پور با اشاره به اینکه بیست‌و‌هشتمین دوره نیمه‌نهایی از مسابقات قرآن کریم ویژه برادران در پنج رشته برگزار می‌شود، افزود: رشته حفظ در بخش حفظ 5، 10، 15 و 20 و حفظ کل قرآن کریم، ترتیل، قرائت، مفاهیم جزء 19 و تفسیر نمونه آیت‌الله مکارم شیرازی در دو سطح برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسابقات در دوسطح، دیپلم و زیر دیپلم و سطح فوق دیپلم و مدارج بالاتر صورت می‌گیرد، اظهار کرد: در مرحله مقدماتی 150 نفر بعنوان برگزیده منتخب شده‌اند که این افراد با راهیابی به مرحله نیمه نهایی در 2 شهریورماه به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

کریم‌پور هم‌چنین از برگزاری هجدهمین دوره مسابقات قرآن ‌مرحله نیمه‌نهایی ویژه بانوان خبر داد و اظهار کرد: این دور از مسابقات ویژه بانوان شاغل در سپاه در چهار رشته قرآنی شامل رشته‌های حفظ 3، 5، 10 و 15 جزء، قرائت، ترتیل، مفاهیم جزء 19 برگزار شد.

مدیر روابط عمومی سپاه انصارالحسین(ع) بیان کرد: از مرحله مقدماتی 60 نفر به مرحله نیمه‌نهایی راه یافته‌اند که در رشته قرائت خانم طیبه مهرموحد رتبه اول این رشته بود اما در رتبه دوم و سوم رتبه‌ای کسب نشده است.

کریم‌پور افزود: در رشته ترتیل خانم معصومه آقایی از همدان و خانم رویا آقایی از شهرستان ملایر به ترتیب رتبه اول و دوم را کسب کرده‌اند، در این رشته نیز رتبه سوم کسب نشده است.

وی با بیان اینکه در رشته حفظ تنها حفظ 3 جزء یک نفر موفق به کسب شد، اظهار کرد: خانم فهیمه داور از همدان رتبه اول را در این رشته کسب کرد و در رشته مفاهیم سطح دو، خانم خدیجه اسکندری از شهرستان تویسرکان، خانم زهرا همت از همدان و بتول صوفی از شهرستان قهاوند به ترتیب رتبه اول تا سوم را کسب کردند.
انتهای پیام