صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۳۴۵۶۷
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶

گروه فرهنگی ــ رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی لرستان با اشاره به فعالیت ۹۰۰ مدرس با این دانشگاه در سال‌ تحصیلی جدید، گفت: ۹ مرکز دولتی علمی ـ کاربردی لرستان تا پایان شهریور منحل می‌شوند.

به گزارش ایکنا از لرستان، سعید فرح‌بخش، رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی لرستان، امروز سه‌شنبه، بیست و دوم مرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان، اظهار کرد: خبرنگاران رسالت‌های ارزشمندی به دوش داشته، بازوان اجرایی مدیران سازمان‌های مختلف و چشم بینای مردم هستند.

وی با ذکر این مطلب که دانشگاه جامع در آذرماه امسال استارتاپ بلوط را راه‌اندازی می‌کند، ادامه داد: استارتاپ رویدادی است که صاحبان ایده چند روز گرد هم آمده و ایده‌هایی مطرح می‌کند که می‌تواند موجب تحول شود و در استان امیدواریم شاهد پیشرفت در حوزه گیاهان دارویی و بلوط باشیم.

فرح‌بخش با اشاره به این‌که استارتاپ‌ها می‌توانند میان‌بری برای توسعه صنعت باشند، ادامه داد: استارتاپ‌ها هزینه‌ها را کاهش داده و در اشتغالزایی کمک‌دهنده هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی لرستان در ارتباط با پذیرش مهرماه دانشگاه علمی ـ کاربردی لرستان گفت: متقاضیان در ۱۳۱ رشته دوره کاردانی و ۸۶ رشته کارشناسی در ۲۰ مرکز آموزشی ثبت‌نام می‌کنند.

وی با ذکر این مطلب که ثبت‌نام کارشناسی از دوم شهریور آغاز می‌شود، تصریح کرد: در المپیاد ورزشی دانشگاه‌ علمی ـ کاربردی کشور که در شهرکرد برگزار شد تیم کشتی فرنگی لرستان نائب قهرمان و در کشتی آزاد رتبه اول کشور را کسب کرد.

فرح‌بخش با اشاره به این‌که مصوبه‌ای مبنی‌بر انحلال مراکز دانشگاهی دولتی اعلام شد، ادامه داد: در دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان ۹ مرکز دولتی وجود داشت که تا پایان شهریور ۹۸ همکاری با آنان خاتمه می‌یابد.

رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی لرستان با یادآوری این مطلب که در جذب اساتید طرح ساماندهی اساتید اجرا شده است، اضافه کرد: ۱۸۰۰ مدرس با دانشگاه علمی ـ کاربردی همکاری داشتند که ۱۲۰۰ نفر کد فعال داشتند.

وی با ذکر این مطلب که تاکنون ۵۹ کارگروه برای نظارت بر کار اساتید تشکیل شده است، اضافه کرد: تاکنون فعالیت ۷۰۰ نفر از مدرسان تایید شده که دارای صلاحیت علمی هستند و مجموعاً ۹۰۰ مدرس در سال‌تحصیلی با این دانشگاه همکاری خواهند داشت کمااینکه مسائل سیاسی در جذب اساتید دخالت داده نمی‌شود.

فرح‌بخش با تأکید بر این‌که فلسفه دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی پرورش تکنسین است، بیان کرد: سیاست‌های جدید بر این است که در دانشگاه مقطع کارشناسی ارشد نداشته باشیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی لرستان در پایان گفت: در راستای کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های کاربردی در دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی طرح مأموریت‌گرایی، مراکز افزایش نظارت بر مدرسان اجرا می‌شود مضاف بر این مراکزی که محیط کار نداشته باشند محدود خواهند شد.

انتهای پیام