صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۳۴۸۲۶
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه باید ادبیات قرآنی را در گفتار، عمل و رفتار خود پیاده کنیم و این مستلزم درک قرآن است، اظهار کرد: اگر ‌شاخص‌های اصلی جامعه را انس با قرآن قرار دهیم در این صورت زندگی قرآنی نیز آرام آرام شکل می‌گیرد.

حجت‌الاسلام مهدی عباسی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: تمسک به قرآن چیزی فراتر از خواندن و فهم قرآن است، تمسک به قرآن به معنای اقامه کردن مفاهیم قرآنی در جامعه است.

وی با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی لازم برای ارائه برنامه و سبک زندگی قرآنی در جامعه داشته باشیم، افزود: خداوند در آیه ۳۰ سوره فاطر می‌فرماید: «لِیُوَفِّیَهُمْ أُجُورَهُمْ وَیَزِیدَهُمْ مِنْ فَضْلِهِ إِنَّهُ غَفُورٌ شَکُورٌ؛ تا پاداششان را تمام بدیشان عطا کند و از فزون‌بخشی خود در حق آنان بیفزاید که او آمرزنده حق شناس است».

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: اگر کسی قرآن را خواند، حقوق افراد را پایمال نکرد، به دیگران احسان کرد، کار خیر کرد و خدا را شناخت، آن وقت می‌توانیم بگوییم که به معنی واقعی کلمه قرآن را در زندگی خود پیاده کرده و عامل به قرآن است.

عباسی بیان کرد: اما باید دید چه اندازه این مفاهیم قرآنی در زندگی ما نمود دارد، گاهی حتی دیده می‌شود فعالان قرآنی جامعه نیز در عمل، فرامین قرآن را پیاده نمی‌کنند و این امر برای مردم ایجاد تضاد می‌کند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اگر قرار است به یک زندگی قرآنی به دور از تمام گناه‌ها دست یابیم باید از خود آغاز کنیم، اظهار کرد: اگر بخواهیم جامعه قرآنی داشته باشیم، باید شاخص‌های زندگی و پیشرفت در جامعه تغییر کند.

عباسی با بیان اینکه باید ادبیات قرآنی را در گفتار، عمل و رفتار خود پیاده کنیم و این مستلزم درک قرآن است، افزود: اگر آمدیم و شاخص‌های اصلی جامعه را انس با قرآن قرار دادیم، در این صورت زندگی قرآنی نیز آرام آرام شکل می‌گرفت.

وی اظهار کرد: برای ترویج فرهنگ قرآنی ابتدا از خود شروع کنیم و پس از آن یک برنامه‌ریزی عالمانه، دقیق و عملیاتی داشته باشیم و بتوانیم آن را در جامعه اجرایی کنیم.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: باید قرآن را تلاوت کرده، مفاهیم آن را دریابیم و سعی کنیم آن را با تمام وجود در زندگی پیاده کنیم.

عباسی یادآور شد: به یاد داشته باشیم عمل به مفاهیم قرآنی آن قدر نیز سخت نیست، بلکه اگر به آن عمل کنیم زندگی آسانتر می‌شود چراکه با این امر آسیب‌‎های اجتماعی نیز کمتر شده و مشکلات زندگی با راه حل‌های قرآنی مرتفع می‌‌شود.

انتهای پیام