صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۳۴۸۶۸
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳

گروه اجتماعی ــ سرپرست پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: در راستای گسترش فرهنگ حمایت از فناوری ایرانی، پارک علم و فناوری اقدام یه پیگیری در جهت تشکیل انجمن خیران فناور برای کمک مالی با هدف تجاری‌سازی طرح‌ها، ایده‌ها و اشتغال‌زایی کرده تا بخشی از امور خیریه استان را به‌ سوی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان سوق دهد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، علی‌محمد نیکبخت، سرپرست پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی، صبح امروز، ‌۲۳ مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، در رابطه با اهداف کلی پارک‌های علم و فناوری اظهار کرد: اشاعه فرهنگ اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش‌بنیان در استان و حمایت از راه‌اندازی و توسعه کسب‌وکارهای مبتنی بر دانش و فناوری در استان از جمله اهداف پارک علم و فناوری به‌شمار می‌رود.

وی ادامه داد: امروزه پارک‌های علم و فناوری در سراسر دنیا، المان‌های توسعه اقتصاد دانش‌بنیان هستند و تقسیم‌بندی مختلفی از جمله مراکز رشد، پارک‌های علمی و فناوری و شهرک‌های علمی و تحقیقاتی را دارند و ما در استان شهرک علمی و تحقیقاتی نداریم.

نیکبخت افزود: پارک‌ها سرویس‌هایی همچون فناوری، نمایشگاه‌های تخصصی، شتاب‌دهنده‌ها، فن‌بازار ملی، معافیت‌ها، ثبت مالکیت فکری و اختراع، مشاوره‌های حقوقی، بازاریابی و مالی و معرفی به دستگاه های اجرایی و شناساندن شرکت‌ها و تسهیلات را ارائه می دهند.

وی با اشاره به برگزاری ۲۰ رویداد شتاب در استان اظهار کرد: حمایت از ثبت ۸ اختراع داخلی و ۱ اختراع خارجی توسط واحدهای فناور مستقر در پارک، برگزاری ۱۱ دوره کارگاه عمومی و اختصاصی برای مدیران واحدهای مستقر در پارک و عموم مردم، عقد ۱۰ تفاهم‌نامه همکاری با سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌های اجرایی از دیگر برنامه‌های پارک علم و فناوری استان طی سال گذشته بود.

سرپرست پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی بیان کرد: در راستای گسترش فرهنگ حمایت از فناوری ایرانی، پارک علم و فناوری اقدام یه پیگیری در جهت تشکیل انجمن خیران فناور برای کمک مالی با هدف تجاری‌سازی طرح‌ها، ایده‌ها و اشتغال‌زایی کرده تا بخشی از امور خیریه استان را به‌ سوی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان سوق دهیم.
انتهای پیام