صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۳۴۹۰۲
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰

گروه اجتماعی ــ بانوی مددجوی البرزی با تلاش و پشتکار خستگی‌ناپذیر و حمایت تسهیلاتی کمیته امداد امام خمینی(ره) توانست ضمن خودکفایی، چرخ زندگی ۲۲ نفر دیگر را به حرکت در آورد.

به گزارش ایکنا از البرز، بانوی مددجوی البرزی با تلاش و پشتکار خستگی‌ناپذیر و حمایت تسهیلاتی کمیته امداد امام خمینی(ره) توانست ضمن خودکفایی، چرخ زندگی ۲۲ نفر دیگر را به حرکت در آورد.

او درباره سرنوشت و زندگی خود چنین می‌گوید: در زندگی مشکلات زیادی متحمل شدم، در سن ۱۸ سالگی با پسرعمویم ازدواج کردم، همسرم در یک شرکت مشغول کار بود اما به دلیل بدهی و عدم توانایی در تسویه حساب با طلبکاران راهی زندان شد. من ماندم با دو فرزند کوچک و بار سنگین یک زندگی، بنابراین تصمیم گرفتم دستم را روی زانوی خودم بگذارم و برای نجات از این وضعیت تلاش کنم، بر اساس علاقه‌ام به یک مرکز فنی و حرفه‌ای مراجعه کردم و دوره آموزش عروسک‌دوزی را گذراندم و پس از مدتی در یکی از فرهنگسراهای شهرداری کرج به‌عنوان مربی آموزشی مشغول به‌کار شدم، در خانه هم عروسک می‌دوختم و برای فروش به مغازه‌ها می‌بردم.

وی ادامه داد: زندگی من این‌گونه می‌گذشت تا اینکه همسرم از زندان آزاد شد ولی به‌علت نداشتن تعهد اخلاقی و اعتیاد ناگزیر پس از ۱۸ سال زندگی مشترک ناموفق از همسرم جدا شدم و حضانت فرزندانم را نیز برعهده گرفتم. آن زمان بود که با توصیه یکی از آشنایان به کمیته امداد مراجعه کردم و با دریافت یک وام قرض‌الحسنه ۱۰۰ میلیون ریالی چرخ خیاطی صنعتی خریدم و کارم را وسعت دادم.

این مددجو می‌افزاید: سال گذشته و بعد از تمام شدن اقساط وام اول دوباره از کمیته امداد وام درخواست کردم و ۲۰۰ میلیون ریال دیگر نیز دریافت کردم، با این مبلغ یک کارگاه بزرگ اجاره کردم و کارم را بیش از قبل توسعه دادم.

این کارآفرین البرزی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۲۲ نفر شامل ۱۲ کارگر در کارگاه و ۱۰ کارگر دیگر نیز در منزل برایش کار می‌کنند، افزود: اغلب کارگران زنان سرپرست‌ خانوار هستند.

وی که اکنون به‌عنوان کارآفرین و صاحب‌کار در البرز فعالیت می‌کند، هر روز به دلیل دریافت سفارش کار بین کرج و تهران رفت وآمد می‌کند و به تازگی قرارداد همکاری با یک کارخانه تولید عروسک منعقد کرده است.

انتهای پیام