صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۳۵۷۵۰
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ در عصر کنونی آموزش‌های قرآنی هم نیازمند تغییر و تحول هستند که در قالب آموزش‌های عمومی یا تخصصی آموزش قرآن گنجانده می‌شود، در این میان سرمایه‌های با استعداد قرآنی را می‌توان با برنامه‌ریزی منسجم و ایده‌های جدید آموزشی جذب کرد و برای آینده رشد داد.

مؤسسات قرآنی به عنوان ابزارهای آموزشی و عمومی ساختن آموزش قرآن کریم تأثیر بسیاری در زمینه ترویج کلام الهی دارند، اگرچه مؤسسات در این راه نیازمند مؤلفه‌ها و شرایط مختلفی از نظر محتوایی و سخت‌افزاری هستند که باید در ابتدا با خلاقیت در زمینه‌های آموزشی آغاز شود تا بتواند موجب جذب مخاطب شود.

آنچه که در اینجا مهم است ابتدا برنامه‌ریزی‌های آموزشی با ایده‌پردازی مؤسسات و سپس حمایت از آنها از سوی نهادهای مرتبط با امور قرآنی است. مبرهن است که بدون برنامه مؤسسات راه به جایی نخواهند برد بنابراین مؤسسات باید در جلساتی مدون با حضور شورای آموزشی و مسئولان ذیربط به این مهم دست یابند.

مشخص است که در عصر کنونی آموزش‌های قرآنی هم نیازمند تغییر و تحول هستند که در قالب آموزش‌های عمومی یا تخصصی آموزش قرآن گنجانده می‌شود و اگر هم موفق عمل کند حتماً موردحمایت‌های بودجه‌ای قرار خواهد گرفت. 

اضافه کردن رشته‌های جدید به برنامه‌های درسی همچون آموزش نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه و یا احادیث پیامبر اسلام(ص) و پرداختن به سوره‌های قرآن کریم با متناسب با حرکت امام حسین(ع) با توجه به پیش رو بودن محرم، می‌تواند در جذب مخاطب تأثیرگذار باشد و البته جذب حداکثری حمایت‌های مالی را در پی خواهد داشت. سرمایه‌های با استعداد قرآنی را می‌توان با برنامه‌ریزی منسجم و ایده‌های جدید آموزشی جذب کرد و برای آینده رشد داد.

حمایت‌های مالی از مؤسسات قرآنی

حجت‌الاسلام علی فدیعمی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، اظهار کرد: حمایت از آموزش‌های عمومی مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت در قالب ارائه آموزه‌های قرآنی به 4 هزار نفر از برنامه‌های دارالقرآن در سال جاری بود.

وی ادامه داد: در کنار آن، حمایت از برنامه‌های خانه‌های قرآنی شهری و روستایی نیز مدنظر قرار گرفت که طی آن تقریباً 3 هزار نفر تحت حمایت قرار گرفتند. طی این حمایت‌ها، برنامه‌ای به مؤسسات و خانه‌های قرآنی داده می‌شود و یکی از آموزش‌های موردنیاز در حوزه عمومی یا تخصصی آموزش قرآن به آنها محول می‌شود و متعاقب آن حمایت مالی نیز انجام می‌گیرد.

فدیعمی بیان کرد: حمایت از 78 مؤسسه در قالب تأمین اولویت‌های آموزشی تا سقف ده میلیون ریال جهت هر تشکل، توزیع 11 هزار جلد قرآن کریم به مساجد مؤسسات قرآنی و جلسات قرآنی برنامه‌هایی است که امسال انجام شد.

ظرفیت‌های قرآنی خوزستان

منصوره ملتجی، مدیر جامعه‌النور اهواز به ایکنا گفت: به دلیل آنکه استان خوزستان دارای ظرفیت‌های قرآنی بسیاری است، می‌طلبد همه کسانی که دارای سمت قرآنی در استان هستند نسبت به جمع کردن فعالان و مؤسسات قرآنی که اقدامات مطلوب انجام می‌دهند برای تبادل‌نظر اقدام کنند.

مریم عباسی‌دوست، مدیر مؤسسه قرآنی اهل‌بیت(ع) اهواز هم در این باره به ایکنا گفت: دوره‌های مختلف قرآنی تربیت مربی که مؤسسات برگزار می‌کنند باید با هدف تربیت نیروی متخصص باشد تا نیاز استان را از استادان و نخبگان در این زمینه برطرف کند.