صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۳۶۵۸۰
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹

گروه فرهنگی ــ سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز از انتشار فراخوان بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با شعار «آینده ساختنی است» در این استان خبر داد.

قاسم سلیمانی، سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، به با برگزاری بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی اشاره و اظهار کرد: قصه‌ها با مضامین مختلف ریشه در فرهنگ بومی و سنتی دارد و قصه‌گویی پدربزرگان و مادربزرگان در این جشنواره نقش مهمی برای انتقال و ترویج آن‌ها از نسلی به نسلی دیگر ایفا می‌کند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز بیان کرد: از طریق قصه می‌توان روابط اجتماعی و دیگر مهارت‌های زندگی را به زبان ساده به کودکان انتقال داد و کودکان‌ را برای ورود به آینده آماده کرد.

وی افزود: جشنواره قصه‌گویی با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی، تبادل تجربیات مربوطه و احیای سنت قصه‌گویی با شعار «آینده ساختنی است» در سه بخش قصه‌گویی صحنه‌ای، فیلم ۹۰ ثانیه‌ای و بخش بین‌الملل برگزار خواهد شد.

سلیمانی گفت: بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در سه بخش قصه‌ زندگی من شامل بیان روایاتی از شیرینی‌ها، تلخی‌ها و پندهای زندگی به صورت فیلم ۹۰ ثانیه‌ای، قصه‌گویی صحنه‌ای شامل قصه‌گویی «کلاسیک سنتی» و مدرن «نوآورانه» و همچنین بخش بین‌المللی شامل قصه‌گویی نفرات برتر جشنواره‌های قصه‌گویی و قصه‌گویان حرفه‌ای برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی مهرماه سال جاری در کردستان برگزار می‌شود، افزود: البرزیان علاقمند به شرکت در بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و بین‌الملل تا ۱۷ شهریور و علاقه‌مندان به شرکت در بخش ۹۰ ثانیه‌ای تا دهم مهرماه سال جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز اضافه کرد: علاقه‌مندان به شرکت در بخش «قصه زندگی من» باید فیلم‌های قصه خود را در پایگاه جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir بارگذاری کنند.
انتهای پیام