صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۳۶۷۷۵
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات بیان کرد:

گروه جامعه ــ حجت‌الاسلام احسان رضایی شب گذشته در نشستی خبری با اصحاب رسانه به نقش پایگاه‌های بسیج مساجد در تأمین امنیت محله اشاره کرد و گفت: پایگاه‌های بسیج، مساجد و ائمه جماعت پیشگام در کمک‌رسانی به اهالی محل هستند.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام احسان رضایی، مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات شب گذشته 30 مردادماه و به مناسبت در روز جهانی مسجد و روز بسیج مساجد و محلات در نشستی صمیمی با اصحاب رسانه حضور یافت.

رضایی در این نشست که در مسجد مفتخر تهران برگزار شد، گفت: مساجد منشأ خیر و برکت محلات است و اندیشه انقلابی امام خمینی (ره) در  مساجد و پایگاه‌های بسیج مساجد شکل گرفت. 

وی افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف بسیج مساجد، تأمین امنیت اهالی محل است برای اینکه مردم به آن‌ها اعتماد دارند.

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات اظهار کرد: پایگاه‌های بسیج، مساجد و ائمه جماعت پیشگام در کمک‌رسانی به اهالی محل هستند.

رضایی همچنین گفت: بسیجی‌های ما در پایگاه به طور خودجوش عمل می‌کنند زیرا هر مسجد و پایگاهی تفکری جداگانه دارد، قرار نیست پیکره بسیج و مسجد فقط از یک فکر مرکزی تائیدیه بگیرد.

وی با اشاره به «روز جهانی مسجد» و تلاش دشمنان برای تخریب مساجد و کشتن مسلمانان گفت: از زمان پیامبر(ص) تا به امروز تفکر مسجدی تفکر ناب اسلام است که در همه جهان شناخته شده و این موضوع موجب نگرانی اهل کفر شده است.

رضایی به ظرفیت‌های کارآفرینی مسجد و نقش آن در اقتصاد مقاومتی نیز اشاره کرد و گفت: یکی از پایگاه‌های تولیدات داخلی و کارآفرینی در کشور مساجد و پایگاه‌های بسیج هستند، برای نمونه اهالی مسجدی در یکی از روستاهای ایلام با اجرای طرحی مسجدی در زمینه کشاورزی به خودکفایی و پیشرفت‌های بسیاری رسیده‌اند.

انتهای پیام