صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۳۷۳۶۳
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰

گروه اجتماعی ــ سرپرست پلیس فتا قزوین نسبت به ثبت‌نام اینترنتی زائرین اربعین و کلاهبرداری مجرمین سایبری هشدار داد.

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان قزوین، سرهنگ‌دوم محمدعلی فرهودی گفت: با توجه به توافق به‌عمل‌آمده بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق مبنی بر حذف روادید در تردد بین دو کشور و همچنین اعلام ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) مبنی بر الزام ثبت‌نام در سامانه سماح و دریافت وجه به‌عنوان خدمات درمانی و بیمه‌ای به‌صورت صفحه پرداخت اینترنتی ضروری است.

وی توضیح داد: مجرمین سایبری با توجه به فرارسیدن موعد ثبت‌نام در اول شهریور ۱۳۹۸، با تبلیغات کاذب در شبکه‌های اجتماعی و یا به‌صورت ارسال پیامک، کاربران را تحت تأثیر قرار داده و با عناوین مختلف آن‌ها را به صفحات اینترنتی طراحی‌شده «فیشینگ» هدایت کرده، که درنهایت منجر به برداشت غیرمجاز از حساب اشخاص می‌شود.

سرهنگ فرهودی در توصیه به شهروندان گفت: شهروندان برای ثبت‌نام و شرکت در مراسم اربعین حسینی (ع) فقط به سامانه اعلام‌شده از سوی ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) به نشانی www.samah.haj.ir مراجعه و از اعتماد به سایر تبلیغات در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی بی‌نام‌ونشان خودداری کنند.

سرپرست پلیس فتا قزوین در پایان از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir آن را گزارش کنند.

انتهای پیام