صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۳۸۶۱۵
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تأکید بر لزوم شناخت زوایای مختلف شخصیت امام حسین(ع)، بیان کرد: پیروی از امام حسین(ع) راهگشای سعادت بشریت است.

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر برگزار شد، اظهار کرد: بنا بر روایتی از ائمه معصومین اگر کسی می‌خواهد در آخرت شادمان باشد سر یتیم دست نوازش بکشد به انسان ضعیف مهربانی کند در رفع نیاز نیازمندان تلاش و از تهیدستان دلجویی کند.

وی با ذکر این مطلب که در آستانه ماه محرم و آغاز هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر قرار داریم، ادامه داد: نهضت امام حسین(ع) الگوی کامل از آزادی خواهی و نفس استکبار است. 

امام جمعه خرم‌آباد شعار امام حسین(ع) را عزت خواهی و نفس ذلت و خواری و مقاومت در برابر ظلم برشمرد و گفت: امام حسین(ع) را امام مقاومت و عزت و فخر نامیده‌اند و پیروی از امام حسین(ع) راهگشای سعادت بشریت است.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به این‌که هر کس از امام حسین(ع) تبعیت کرد سعادت خود را رقم زده است، اضافه کرد: زوایای گوناگون حرکت امام حسین(ع) مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و عزاداری‌ها سنتی و توام با معرفت باشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که در هیئات مذهبی تبلیغ دین و تبیین رهنمودهای مقام معظم رهبری وجود داشته باشد، ادامه داد: هیئات مذهبی عزاداری خیابانی را به شکلی تنظیم کنند که موجب مزاحمت مردم نباشد. 

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که هشتم شهریور سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و روز مبارزه با تروریسم و هفته دولت است، اضافه کرد: شخصیت شهیدان رجایی و باهنر به اخلاص و ایمان و خدمت خالصانه به محرومین بود و اگر شهیدان رجایی و باهنر الگو بودند چون به محرومین توجه داشتند.

این مفسر قرآن‌کریم با اشاره به این‌که در بیانی از شهید رجایی آمده است که به نماز نگویید کار دارم به کار بگوئید نماز دارم‌ ، خاطرنشان کرد: امروز طرح شهید رجایی در کمک به محرومین هنوز بر سر زبان‌هاست 

وی به هفته دولت اشاره کرد و گفت: امسال در لرستان حادثه سیل را داشتیم علی رغم ویرانی گسترده برنامه سیل در مجموع خوب مدیریت شد. 

آیت‌الله میرعمادی در رابطه با هفته دولت به رهنمود رهبری اشاره کرد و گفت: رهبری دولتمردان را توجه دادند که اولویت کارهای دولت فرهنگ و اقتصاد باشد چراکه فرهنگ و اقتصاد دو بال پیشرفت کشور هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به این‌که در حوزه فرهنگی تلاش کنیم، افزود: در مسئله مهندسی فرهنگی تقویت فرهنگ قرآنی وفرهنگ مصرف فرهنگ کار و فرهنگ مطالعه دستگاه‌ها به طور جدی ورود پیدا کنند.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که در حوزه اشتغال تولید ملی اقتصاد مقاومتی  برنامه ریزی و تلاش شود، خاطرنشان کرد: مردم در برابر تحریم و زورگویی‌ها مشکلات را تحمل کردند اما بخشی مشکلات مانند گرانی مسکن ربطی به تحریم ندارد.

خطیب نماز جمعه خرم آباد با ذکر این مطلب که علی‌رغم این‌که آمریکا با تمام توان به جنگ انقلاب آمده اما ما شاهد افول قدرت آمریکا هستیم‌، خاطرنشان کرد: امروز پهیاد آمریکایی در خلیج‌فارس و یمن سرنگون می‌شود.این نشانه شکست آمریکا است و کشتی‌های آمریکایی جرات نمی‌کنند از خلیج‌فارس عبور کنند.  

این مفسر قرآن کریم با اشاره به این‌که از روزی که سید حسن نصرالله اسرائیل را تهدید کرد رژیم صهیونیستی دچار هراس شده است، اضافه کرد: کجاست گنبد آهنین رژیم صهیونیستی کماینکه اقتدار جنبش انصار الله یمن به قدری شده که عربستان از تجاوز به یمن پشیمان شده است.

انتهای پیام