صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۳۹۶۹۰
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدرس دانشگاه آزاد کرمانشاه با اشاره به ظرفیت عظیم ماه محرم برای نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در جامعه گفت: اگر فرهنگ قرآنی در جامعه نهادینه شود در استحکام بنیان‌های اصیل فرهنگی نقشی مؤثر خواهد داشت.

جلیل یغمایی، مدرس دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا، با تسلیت ایام محرم و با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های عظیم این ماه برای نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در جامعه، اظهار کرد: امروز درک مفاهیم قرآنی و معنویات نیازمند نهادینه شدن فرهنگ قرآن در جامعه است.

وی افزود: قرآن زمینه‌ساز حرکت اجتماعی و فردی افراد در جامعه را مشخص کرده و به تعبیری رجوع به قرآن نقشه راه زندگی است. انسان برای درک معنویات و مفاهیم آن باید به قرآن توجه داشته باشد.

یغمایی بیان کرد: اگر فرهنگ قرآنی در جامعه نهادینه شود در استحکام بنیان‌های اصیل فرهنگی نقشی مؤثر خواهد داشت. با رجوع به قرآن مسیر حرکت زندگی فردی و اجتماعی مشخص می‌شود و این امر موجب خواهد شد تا فرهنگ دینی در جامعه با اقتدار رو به جلو پیش برود.

این مدرس دانشگاه با تأکید بر فهم مفاهیم قرآنی گفت: باید زمینه آشنایی و فهم بهتر مفاهیم قرآن را در خود ایجاد کنیم؛ چراکه با درک مفاهیم قرآنی هر چیز برایمان مفهوم واقعی خود را جلو‌ه‌گر می‌کند.

یغمایی با بیان اینکه اگر بتوانیم مسیر حرکت خود برمبنای اصول و مفاهیم قرآنی را بیابیم راه سعادت را پیش می‌گیریم، افزود: زندگیمان را بر حول محور و اساس نظام الهی ساماندهی کنیم بر این اساس نظام رفتاری و اخلاقی جامعه خود به خود در مسیری مناسب پیش خواهد رفت.

وی در پایان با تأکید بر اهمیت تدبر در قرآن گفت: نقشه راه زندگیمان را براساس مفاهیم قرآن پی‌ریزی کنیم.

انتهای پیام