صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۴۰۱۴۵
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲

گروه شهرستان‌ها ــ معاون امور مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی مؤسسات و امور مجلس سازمان بهزیستی کشور گفت: ۱۱۳هزار خانوار مددجویان بهزیستی در نوبت دریافت مسکن قرار دارن، همچنین در مناطق مختلف کشور 50 هزار واحد مسکونی را در حال ساخت داریم.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، ذوالفقار یزدان‌مهر معاون امور مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی مؤسسات و امور مجلس سازمان بهزیستی کشور، در آیین واگذاری همزمان 144 واحد مسکونی و 32 طرح اشتغال مددجویان خراسان‌رضوی که امروز 13 شهریورماه در محل اداره بهزیستی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در مناطق مختلف کشور 50 هزار واحد مسکونی را در حال ساخت داریم در حالی که تعهد امسال ما، تنها ساخت 7600 واحد مسکونی بود.

وی با اشاره به تشکیل انجمن خیرین حامیان مسکن معلولین، عنوان کرد: در راستای اعتمادسازی و افزایش کمک‌های خیرین، با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، کمک‌های آن‌ها برای ساخت مسکن به صورت مستقیم به حساب خود مددجو واریز می‌شود.

یزدان‌مهر اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال 20 هزار واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور واگذار شود.

در ادامه این مراسم حمیدرضا پوریوسف مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی عنوان کرد: از این تعداد واحد مسکونی، 56 واحد به خانواده‌های دارای حداقل دو عضو معلول واگذار شده است.

وی با بیان اینکه برای احداث این 144 واحد مسکونی، 19میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض به مددجویان پرداخت شده است، اظهار کرد: برای واحدهای مسکونی خانواده‌های دارای حداقل دو معلول در مناطق روستایی 180 میلیون ریال و در مناطق شهری 300 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت شده و بقیه هزینه آن با کمک‌های بنیاد مستضعفان، خیرین و آورده خود افراد تامین شده است.

پوریوسف افزود: هرکدام از صاحبان این واحدهای مسکونی تا سقف 400 میلیون ریال از تسهیلات مسکن ارزان قیمت استفاده کردند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه از سال 1394 تاکنون 705 واحد مسکونی در سطح خراسان رضوی به خانواده‌های دارای حداقل دو عضو معلول به بالا واگذار شده است، گفت: هم‌اکنون بیش از 300 واحد مسکونی در دست ساخت داریم که طی چند ماه آینده تحویل خواهد شد.

وی تصریح کرد: با افتتاح 32 طرح اشتغال مددجویان خراسان رضوی، زمینه اشتغال 116 نفر از معلولین و جامعه بهزیستی این استان فراهم شد.

پوریوسف با بیان اینکه 60درصد این طرح‌ها، خوداشتغالی است، افزود: برای راه‌اندازی این 32 طرح اشتغال‌زایی، 10 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

انتهای پیام