صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۴۰۱۸۳
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳

گروه اجتماعی ـ رئیس پلیس فتا استان فارس با توجه به ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، در خصوص شیوه جدید کلاهبرداران در فضای مجازی با عنوان فروش اقلام و اجناس به شهروندان هشدار داد.

به گزارش ایكنا از فارس، حبیب‌الله رجبلی، رئیس پلیس فتا استان فارس امروز، 13 شهریورماه در جمع خبرنگاران گفت: امروزه در شبکه‌های اجتماعی شاهد روش‌های جدیدی از کلاهبرداری با عنوان فروش اقلام و اجناس مخصوص ایام محرم هستیم که در این شگرد مجرمانه، با ایجاد صفحات درگاه بانک جعلی (فیشینگ) به دنبال سرقت اطلاعات کاربران هستند.
وی افزود: در این روش مجرمان با درج آگهی‌های دروغین در شبکه‌های اجتماعی از قبیل فروش اجناس و اقلام این دهه با کمترین قیمت، کاربران را به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت و درنهایت به اطلاعات بانکی هموطنان دسترسی و شروع به برداشت می‌كنند.
این مقام انتظامی افزود: هموطنان باید دقت داشته باشند در صورتی كه قصد خرید اجناس دارند باید از طریق سایت‌های معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیكی است اقدام كنند و هرگز فریب آگهی‌های اغوا کننده را نخورند.
رجبلی در پایان گفت: از هموطنان می‌خواهیم‌، در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.
انتهای پیام