صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۴۰۵۶۶
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱

گروه اجتماعی ــ معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌كل آموزش و پرورش فارس در تشریح فعالیت‌های این نهاد در راستای ترویج فرهنگ نماز، از اجرای طرح «قرائت زیبای نماز» برای دانش‌آموزان متوسطه اول در تمام مدارس استان خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، جهان‌بخش بانشی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌كل آموزش و پرورش فارس امروز، 16 شهریورماه در نشست شورای ترویج نماز این اداره‌كل، نماز را رکن تربیت دینی دانش‌آموزان و محور حیات طیبه مورد نظر سند تحول بنیادین دانست و گفت: اساسی‌ترین رسالت آموزش‌ و پرورش توسعه و ترویج فرهنگ نماز در راستای تحقق ساحت عبادی و اخلاقی سند تحول بنیادین است.

وی با اشاره به برخی از اقدامات انجام‌ شده در راستای ترویج فرهنگ نماز در مدارس استان، گفت: انتخاب و به‌کارگیری یک هزار و 200 روحانی به‌عنوان ائمه جماعات در مدارس، انتخاب و به‌کارگیری حدود 8 هزار نفر از همکاران فرهنگی شایسته و علاقه‌مند به‌عنوان امام جماعت در مدارس بخشی از این فعالیت‌ها بوده است.

بانشی از اجرای طرح «قرائت زیبای نماز» برای دانش‌آموزان متوسطه اول در تمام مدارس فارس خبر داد و گفت: در این زمینه کتاب گلستان احکام بین 60 هزار و 800 دانش‌آموز متوسطه اول در سراسر استان و همچنین برای دانش‌آموزان سوم تا ششم ابتدایی هم 38 هزار و 300 جلد کتاب توزیع ‌شده است.

معاون آموزش و پرورش فارس به اجرای 100 درصدی طرح آموزش عملی نماز در مدارس ابتدایی استان اشاره کرد و گفت: این طرح توسط آموزگاران، افراد علاقه‌مند، مطلع و مسلط در مناطق و شهرستان‌ها به‌طور کامل اجرا شده است.

وی با اشاره به برگزاری جشن تکلیف برای نزدیک به 7 هزار دانش‌آموز دختر پایه سوم و 2 هزار دانش‌آموز پسر پایه نهم در سال گذشته، گفت: برنامه جشن تکلیف دختران در جوار حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) به‌صورت متمرکز و برنامه جشن تکلیف پسران نیز در حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع) برگزار شد.

اجرای طرح پیوند مسجد، مدرسه و منزل در 20 آموزشگاه

معاون آموزش‌ و پرورش فارس از اجرای طرح «پیوند مسجد، مدرسه و منزل» در سال گذشته در 20 از آموزشگا‌ه‌های همجوار با مساجد در سطح استان خبر داد و گفت: آموزش ‌و پرورش باید بتواند بیشترین بهره را از نهاد خانواده و نهاد مقدس مسجد برای نشر فرهنگ نماز ببرد؛ لذا اگر پیوند و ارتباط قلبی قوی و پویایی بین مسجد، مدرسه و خانواده وجود داشته باشد و برنامه‌ها باهم هماهنگ شود قطعاً بحث نماز به شکل بهتر و مناسب‌تر در مدارس پیاده می‌شود.

وی همچنین با تأکید بر لزوم آشنایی دانش‌آموزان با بحث تقلید و مرجعیت، گفت: در این راستا با برگزاری جلسات تبیین و تشریح برای دانش‌آموزان، مباحث تقلید و مرجعیت تشریح و مراجع تقلید معرفی‌ شده و رساله‌های عملی نیز در اختیار دانش‌آموزان پایه نهم قرارگرفته است.

بانشی با اشاره به اجرای طرح مبین «مدیریت برنامه‌های یاوران نماز» گفت: همچنین دوره ضمن خدمت 16 ساعته ویژه مدیران مدارس منتخب استان برگزار شده است که در قالب دوره نمازشناسی و شیوه‌های دعوت دانش‌آموزان به نماز و مدیریت برنامه‌های نماز در مدارس تابعه استان، شهرستان‌ها، نواحی و مناطق اجرا شده است.

معاون آموزش‌ و پرورش فارس به درخشش دانش‌آموزان دختر و پسر منتخب استان در مسابقات بخش پژوهشی قرآن، عترت و نماز کشور اشاره کرد و گفت: امسال 4 نفر از دانش‌آموزان پسر و 2 نفر از دانش‌آموزان دختر فارس در رشته‌های احکام و انشای نماز در سطح کشور موفق به کسب رتبه‌های برتر شدند.

بانشی با تأکید بر لزوم نظارت، توسعه و تجهیز نمازخانه‌های مدارس گفت: به‌منظور توسعه و تجهیز، بهسازی و زیباسازی نمازخانه‌های مدارس و همچنین جلوگیری از تغییر کاربری نمازخانه‌ها با اداره‌کل نوسازی مدارس همکاری لازم را داشتیم.

وی گفت: تعداد نمازخانه‌های استان طبق ثبت سیستمی بکفای مدارس 2 هزار و 764 باب نمازخانه است که از این میزان 16 هزار مترمربع از فضای نمازخانه‌های فرش سجاده‌ای مفروش شده است.

انتهای پیام