صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۴۱۰۰۰
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰

گروه اجتماعی- نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه هر چه بگذرد شور و شعور حسینی بیشتر و عمیق‌تر می‌شود، گفت: خون امام حسین(ع) خون خداست و به وسیله حجت خدا از ظالمان انتقام گرفته خواهد شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در ساتان کردستان دیروز، 17 شهریورماه در اجتماع عظیم عاشورائیان شهر بیجار با اشاره به اینکه هر چه بگذرد شور و شعور حسینی بیشتر و عمیق‌تر می‌شود، اظهار کرد: خون امام حسین(ع) خون خداست و به وسیله حجت خدا از ظالمین انتقام گرفته خواهد شد.
وی با بیان اینکه امام حسین(ع) و این قیام است که اسلام را به جهان معرفی می‌کند، افزود: انسان‌ها با امام حسین(ع) اسلام را می‌شناسند، به اسلام روی می‌آورند.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: براساس روایات، حرکت حضرت ابا عبدالله الحسین از حضرت آدم شروع شده و این در نوحه‌ها و اشعار ما منعکس است.
وی با بیان اینکه عزا و ماتم امام حسین(ع) همواره از جانب ائمه معصومان توصیه شده است، اعلام کرد: بارها پیامبر اکرم(ص) مصیبت امام حسین(ع) را یادآور شده است و این حرکت باید معرفی و گسترده شود.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با اعلام اینکه حرکت امام حسین(ع) اختصاص به شیعه تنها ندارد، عنوان کرد: همه ملت‌ها، ادیان، آزادگان جهان و زن و مرد نسبت به امام حسین(ع) و این حرکت عظیم ارادت ویژه دارند و هرچه مستکبرین در طول تاریخ تلاش بر محدود کردن این عزاداری داشته‌اند نه تنها موفق نشده‌اند بلکه این مراسم گسترده‌تر شده است.
وی اعلام کرد: عزاداری و سوگواری برای امام حسین(ع) باعث شور و نشاط اجتماعی می‌شود، همانگونه که در ماه‌هایی مثل محرم و صفر آمار جرم و جنایت و دزدی و به طور کلی ارتکاب به گناه کاهش چشمگیر دارد.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با ذکر اینکه فرد به فرد افرادی که در کربلا بودند هر کدام یک ویژگی خاص دارند، بیان کرد: این افراد هر کدام یک اُمت بودند و برای خود الگو سرمشق دیگران بودند که اینچنین افرادی را به دنبال خود دارند.
وی با تأکید بر اینکه امام حسین(ع) و این قیام است که اسلام را به جهان معرفی می‌کند، یادآور شد: انسان‌ها با امام حسین(ع) اسلام را می‌شناسند، به اسلام روی می‌آورند.
انتهای پیام