صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۴۲۳۷۳
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸

گروه شهرستان‎ها ــ فرمانده سپاه ناحیه مقاومت کاشمر گفت: ایران اسلامی با مقاومتی که در هشت سال دفاع مقدس داشت برای نهضت‌های آزادی‌بخش الگو شد.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علیرضا سازگار، فرمانده سپاه ناحیه مقاومت کاشمر شامگاه گذشته، 24 شهریورماه در ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در محل فرمانداری این شهر برگزار شد، با گرامیداشت این هفته، اظهار کرد: امسال سی‌و‌هشتمین سالگرد دفاع مقدس گرامی داشته می‎شود و ایران در هشت سال دفاع مقدس تنها با عراق در جنگ نبود، بلکه از 40 کشور جهان اسیر داشتیم، بنا برآنچه در کتب مختلف جنگ آمده و به گفته بسیاری از شخصیت‌های دیگر کشورها جنگ عراق با ایران با چراغ سبز آمریکا آغاز شد.

وی ادامه داد: هیچ کشوری در دنیا بدون چراغ سبز آمریکا به هیچ کشور دیگری حمله نمی‎کند،  جلوگیری از صدور انقلاب و الگو شدن انقلاب از مهم‌ترین اهداف و دلایل حمله عراق به ایران به سرکردگی آمریکای جنایتکار بود.

سازگار بیان کرد: به رغم اینکه جنگ ناخواسته بود اما جای شهدا پر نمی‎شود و بسیاری از خانواده‎ها بی‎سرپرست شدند، 213 هزار شهید تقدیم کردیم، 335 هزار جانباز، 43 هزار آزاد، 7 هزار مفقودالاثر داشتیم و هزار میلیارد دلار خسارت جنگی بر کشور وارد شد، اما آنچه به دست آوریم بسیار بیشتر از آنچه از دست دادیم بود.

حفظ تمامیت ارضی مهم‌ترین دستاورد هشت سال دفاع مقدس

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت کاشمر حفظ تمامیت ارضی کشور را از مهم‌ترین دستاوردهای به دست آمده دانست و گفت: هرچند بدون استثناء به خاطر نالایقی پادشاهان در تمامی جنگ‎هایی که در گذشته شده قطعه‎ای از سرزمین ایران جدا شد، اما در جنگ 8 ساله با ایثارگری‎های رزمندگان و درایت امام راحل حتی یک وجب از خاک کشور را نتوانستند بگیرند. در جنگ 8 ساله مظلومیت ایران اسلامی به اثبات رسید، ایران در تاریخ خود نشان داده هیچ‌گاه آغازکننده جنگ نبوده است.

سازگار بیان کرد: از بین بردن ابهت دو ابر قدرت شرق و غرب از دیگر دستاوردهای جنگ هشت ساله دفاع مقدس است، هر چند بسیاری از کشورها آخرین تجهیزات پیشرفته جنگی را به عراق می‎دادند و حتی برای سیم خاردار در تحریم بودیم اما بیشترین اسیر و کشته را از آن‌ها گرفتیم.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت کاشمر اضافه کرد: ایران اسلامی با مقاومتی که در هشت سال دفاع مقدس داشت برای نهضت‌های آزادی‌بخش الگو شد و اکنون شاهد تشکیل و الگو گرفتن حزب‌الله لبنان، آزادی‌بخش فلسطین، انصارالله یمن، بسیج مردمی سوریه و حشد الشعبی عراق و ... از ایران هستیم. همچنین باید گفت امام راحل در طی این سال‌ها روحیه اعتماد به نفس را به ملت ایران داد، هرچند در اوایل جنگ نمی‎توانستیم سیم خاردار بسازیم، اما بعد از اولین نسل موشک‌ها ساخته شد و امروز موشک‌های نقطه‌زن را تولید می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اکنون دشمن جنگ اقتصادی را به راه انداخته و به خیال خودشان می‌خواهند ایران را فلج کنند، بیان کرد: اگر می‌خواهیم همانند هشت سال دفاع مقدس در این جنگ هم پیروز شویم، ضمن تبعیت محض از ولایت نباید به دشمن اعتماد کنیم.

سازگار همچنین بر نخریدن کالای خارجی و حمایت از کالای ایرانی، وحدت و انسجام تأکید کرد و گفت: بدون شک دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام خواهیم گذاشت.

دبیر ستاد هفته دفاع مقدس کاشمر به مهم‌ترین برنامه‌‏های هفته دفاع مقدس در شهرستان اشاره کرد و افزود: شعار امسال هفته دفاع مقدس با نام ما پیروزیم نامگذاری شده است و براساس بخشنامه رسیده از امسال رژه نیروها تنها در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود و در هیچ شهرستانی رژه برگزار نخواهد شد، در این هفته همایش بزرگی با حضور خانواده شهدا، پیشکسوتان و مردم و سخنرانی سردار نظری و مداحی سروری برگزار خواهد شد.

وی همایش پیاده‌روی، نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، نشست‎های روشنگری در سطوح مختلف، روایتگری و ... را از جمله برنامه‌هایی دانست که در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

انتهای پیام