صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۴۲۴۶۷
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵

گروه فرهنگی ــ معاون آموزش‌وپرورش آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که طرح تدریس کتب آموزش شهروندی، برای اولین بار در کشور در مدارس تبریز اجرا می‌شود، گفت: این کتب در دوره‌ ابتدایی و متوسطه تدریس می‌شود.

طاهر علمی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش وپرورش استان در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که این طرح اولین بار در کشور در مدارس تبریز اجرا می‌شود، گفت: مجموع کتب آموزش شهروندی در دوره‌‌ ابتدایی و متوسطه در مدارس تبریز تدریس می‌شود.

وی، اظهار کرد: مجموع کتب آموزش شهروندی توسط شهرداری تبریز چاپ شده و به‌صورت رایگان بین دانش‌آموزان تبریزی توزیع خواهد شد.

علمی با بیان این‌که مطالب کتاب‌های آموزش شهروندی متناسب با سن دانش‌آموزان ارائه‌ می‌شود، گفت: معلمان در طول سال تحصیلی جدید، با توجه به حجم کتاب، هفته‌ای دو روز به مدت نیم ساعت اصول شهروندی را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند.

معاون آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی از تدریس کتاب آموزش شهروندی در 9 محور مختلف در مهرماه و اسفندماه سال تحصیلی جدید برای دانش‌آموزان خبر داد و گفت: معلمان آموزش‌های شهروندی را در محورهای مختلف از جمله آموزش شهروندی، حقوق شهروندی، امداد‌رسانی، اطفای حریق، بهداشت شخصی و غیره به دانش‌آموزان ارائه خواهند داد.

وی اظهار کرد: بی‌شک اگر معلمان انتقال مطالب شهروندی را به‌صورت تئوری و عملی به دانش‌آموزان انجام دهند، نتیجه و بازخورد آن می‌تواند تربیت و پرورش نسلی آگاه به محیط اطراف خود و مسئولیت‌پذیر باشد؛ چرا که پس از پایان این آموزش‌ها، نوجوان ما می‌داند چطور باید در شهر زندگی کند.

انتهای پیام