صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۴۲۵۳۳
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵

گروه فرهنگی ــ مدیرکل روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان از برگزاری آخرین پویش فصل گرم کتاب خبر داد و گفت: این پویش در یکی از شهرک‌های حاشیه شهر برگزار شد.

علیرضا جوانبختی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: «گذر کودک» نام فعالیتی است که در برنامه شهر دوستدار کودک تعریف شده و با هدف همراهی و همدلی ساکنان محلات اجرا می‌شود و مجری آن شهرداری است.

وی افزود: در سومین و آخرین فعالیت «گذر کودک» در فصل تابستان، کانون پرورش فکری استان همدان نیز با شهر دوستدار کودک همراه شد و برنامه‌ پویش فصل گرم کتاب را عاشورایی برگزار کرد.

جوانبختی بیان کرد: این برنامه در روز جمعه، 22 شهریورماه در پارک شهرک خضر که از شهرک‌های حاشیه‌ شهر همدان است، اجرا شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در این برنامه، گفت: مربیان کانون با قصه‌گویی عاشورایی و معرفی کتاب «بزرگ‌ترین دختر عالم» نوشته سیدمهدی شجاعی که درباره زندگی حضرت رقیه(س) است و همیاری در برگزاری نقاشی روی پارچه و غرفه اوریگامی در این برنامه شرکت کردند.

جوانبختی با بیان اینکه در غرفه اوریگامی کودکان و نوجوانان یاد گرفتند که چگونه با کاغذ و تا، خیمه درست کنند، بیان کرد: آن‌ها با تهیه خیمه‌های حضرت امام‌حسین(ع) و یارانش، صحنه‌های نمادین عاشورایی ساختند و دل‌های خود را به روزهای پرحادثه عاشورا نزدیک کردند.

وی یادآور شد: پرده‌خوانی و روضه‌خوانی از دیگر فعالیت‌های این برنامه 3 ساعته بود که با همیاری معاونت تهذیب حوزه، کانون گلستان ولایت و کانون فرهنگی نسیم‌ حیات برگزار شد. در غروب روز عاشورا، در کنار خیمه‌های سبز و سیاه که با دستان کوچک کودکان و نوجوانان ساخته شد، با آخرین روزهای تابستان خداحافظی کرده و آرزو کردیم در سال آینده با پویش فصل گرمی دیگر، تواناتر و باانگیزه‌تر در کنار کودکان و نوجوانان شهرمان باشیم.


انتهای پیام