صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۴۳۰۶۳
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰

گروه اجتماعی - رئیس سازمان حج و زیارت آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون ۱۲ هزار و ۴۰۰ نفر در پیاده‌روی اربعین ۹۸ ثبت‌نام کرده‌اند و طی سال گذشته نیز تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در همايش عظیم پياده‌روی اربعين حسينی در استان نیز بیش از ۱۷ هزار نفر بود.

محمدرضا نديری، رئیس سازمان حج و زیارت آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین امسال از ۱۹ شهریورماه مصادف با دهم محرم آغاز شده و ۷ آبان ماه مصادف با ۳۰ صفر نیز باید تمام زائران به کشور بازگردند، زیرا زائران نمی‌توانند بیش از یک ماه اقامت داشته باشند و باید در موقع مقرر اقدام به بازگشت نمایند.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۲ هزار و ۴۰۰ نفر در پیاده‌روی اربعین ۹۸ ثبت‌نام کرده‌اند و طی سال گذشته نیز تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در همايش عظیم پياده‌روی اربعين حسينی در استان نیز بیش از ۱۷ هزار نفر بود و پيش‌بينی می‌شود اين تعداد در سال جاری نيز در روزهای آينده افزايش يابد، زیرا استقبال بیش از سال گذشته بوده و انتظار می‌رود نسبت به سال گذشته دوبرابر شود.

ندیری افزود: امسال ویزای اربعین حذف شده و ثبت‌نام فردی یا گروهی از طریق سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir انجام می‌گیرد که کاربر در هنگام ثبت‌نام ۲۵ هزار تومان از طریق درگاه اینترنتی پرداخت می‌کند که ۳ هزار تومان هزینه ثبت‌نام و ۲۲ هزار تومان نیز هزینه بیمه و خدمات درمانی است.

وی تصریح کرد: در صورت وقوع حادثه یا فوت زائر، ۳۰۰میلیون تومان غرامت از طریق بیمه پرداخت خواهد شد و زائران باید با پاسپورت دارای اعتبار حداقل سه ماه از زمان خروج از ایران اقدام به سفر زیارتی نمایند.

رئیس سازمان حج و زیارت آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: زائران کربلا در اربعین به‌عنوان سفیران فرهنگی کشور و مهمان در عراق خواهند بود و باید متناسب با فرهنگ ایرانی و شان مهمان رفتار کنند و امسال هزینه‌ها رایگان نیست و باید به مقدار کافی پول رایج کشور مقصد را به همراه داشته باشند.
انتهای پیام