صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۴۴۲۰۵
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵

گروه اجتماعی- نشست دانشجویی «حمایت از کالای ایرانی رونق تولید و اشتغال» به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی و با حضور جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های استان امروز، یکم مهرماه در جهاددانشگاهی کردستان برگزار شد.

بە گزارش ایکنا از کردستان، علی خداویسی، دبیر کمیسیون مبارزە با قاچاق کالا و ارز استان کردستان در نشست دانشجویی «حمایت از کالای ایرانی رونق تولید و اشتغال» امروز، یکم مهرماه در جهاددانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دغدغەهای اصلی جامعە ما از چند دهەی گذشتە تاکنون در بحث کار و اشتغال بودەاست، بە همین دلیل سال ۹٨ بە عنوان سال رونق تولید نام گرفت.
وی با اشارە بە وضعیت کشورهای توسعە یافتە همچون ژاپن و آمریکا اعلام کرد: نگاه بە کشورهای توسعەیافتە جهان نشان می‌دهد کە این کشورها گام‌های مهمی در راستای توسعە خود برداشتەاند و در بحث اشتغال حرفی برای گفتن دارند.
خداویسی افزود: جامعە شناسان و اقتصاددانان توسعە را دارای دو بُعد مادی و معنوی می دانند کە اگر این دو بُعد باهم فراهم شود، می‌توانیم بە توسعە دست پیدا کنیم.
وی ادامە داد: عامل اصلی دست‌یابی به توسعە در نظر گرفتن بُعد روانی و معنوی جامعە است و کشورهای توسعە یافتە بیشتر بُعد روانی جامعە را در نظر می‌گیرند؛ البتە بعد معنوی توسعە نیازمند زمان و سرمایەگذاری در سرمایەهای فرهنگی است.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، از دیگر دلایل عدم دستیابی بە توسعە را نداشتن مهارت زندگی دانست و عنوان کرد: دستیابی بە توسعە مستلزم آموزش صحیح در سال‌های اولیە آموزش و آموختن مهارت‌های زندگی است.
در ادامه این جلسە کە بە منظور حمایت از کالای ایرانی و رونق، تولید و اشتغال برگزار شد، دانشجویان طی اظهارات خود، عامل اصلی توسعە نیافتگی را در عدم آموزش مناسب دانستند و عنوان کردند: بە دلیل مشکلات اقتصادی موجود، جوانان بە جای در نظر گرفتن علاقەها، توانمندی‌ها و اجرایی کردن ایدەهای خود، بیشتر بعد مادی آن را در نظر می‌گیرند.
همچنین این دانشجویان عامل اصلی حمایت نکردن جامعه از کالاهای داخلی را عدم کیفیت کالا، هزینەی زیاد و نداشتن بسته‌بندی مناسب دانستند.
مجید آوج، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان نیز، هدف از برگزاری این جلسات را حمایت از کالاهای ایرانی عنوان کرد و گفت: ایجاد گفتمان‌های دانشجویی و یافتن راهی برای دست‌یابی بە توسعە و پاسخ به سوالات دانشجویان در زمینە تولید کالای ایرانی در این جلسات از جمله اهداف برگزاری این جلسات ترویجی است.
وی یادآور شد: موفقیت دانشجویان مستلزم حضور فعال در فعالیت‌های اجتماعی و مدنی، داشتن شور و نشاط، امید، پشتکار و برنامه ریزی درست است.
انتهای پیام