صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۴۴۲۴۱
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
استاندار قم:

گروه فرهنگی ــ استاندار قم گفت: مهمترین رکن توسعه انسانی، آموزش وپرورش است، یعنی آموزش و پرورش در کنار دیگر نهادها، بخش مهمی از وظیفه نهاد خانواده، دین، دولت، سیاست و دیگر نهادهای اجتماعی را بر عهده دارد.

به گزارش ایکنا از قم، بهرام سرمست استاندار قم، صبح امروز یکم مهرماه در مراسم بازگشایی مدارس با شعار «عزت حسینی، صلابت زینبی» در قم بیان کرد: تقارن هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس بیانگر نکاتی است، در دفاع مقدس ملت ایران، نماد مقاومت، وحدت، مجاهدت، ایثار و شهادت را به عنوان یکی از عناصر فرهنگی بسیار غنی ناشی از فرهنگ عاشورایی به جهانیان نشان دادند، اغلب رزمندگان، از بین دانش‌آموزان بودند که در جبهه‌ها با روحیه بسیجی حاضر می‌شدند و این فرهنگ را به درجه اعتلا رساندند.

وی ادامه داد: از مهم‌ترین اولویت‌های هر کشور از جمله ایران که دارای سابقه تمدنی درخشان و برای جهانیان همواره به عنوان یک الگو بوده است، به عنوان هدف‌گذاری برای آموزش وپرورش، توسعه در ابعاد مختلف مورد نظر است، گروهی از اندیشمندان بر توسعه اقتصادی، گروهی بر توسعه فرهنگی و عده‌ای بر توسعه سیاسی تاکید می‌کنند، اما امروزه مهمترین بعد توسعه که کمک می‌کند همه ابعاد توسعه محقق شده و به یک توسعه پایدار برسیم، توسعه انسانی است.

استاندار قم بیان کرد: مهمترین رکن توسعه انسانی، آموزش وپرورش است، یعنی آموزش و پرورش در کنار دیگر نهادها، بخش مهمی از وظیفه نهاد خانواده، دین، دولت، سیاست و دیگر نهادهای اجتماعی را بر عهده دارد، به شرطی که نهاد آموزش و پرورش با کلیت خود هماهنگ عمل کند و در یک چارچوب سیستمی با سایر نهادهای اجتماعی هم‌افزایی داشته باشد.

وی گفت: از ارکان نظام آموزش وپرورش می‌توان به نقش معلمان در تعلیم و تربیت اشاره کنیم، معلمان در نظام آموزشی ما نقش بی‌بدیلی و در فرهنگ دینی ما جایگاه رفیعی دارند، رکن بعدی نظام آموزش وپرورش، کتاب درسی و متون آموزشی است، معجزه فرهنگ دینی ما کتاب قرآن است، خداوند به کتاب و قلم سوگند یاد می‌کند.

سرمست اظهار کرد: فضای آموزشی، مدرسه و امکانات یکی دیگر از ارکان نظام آموزشی است که در این رابطه امروزه شاهد هستیم که در کنار اقدامات دولت، خیرین هم وارد صحنه شده‌اند و به آموزش و پرورش برای بسط فضاهای آموزشی کمک می‌کنند.

وی گفت: مهمترین رکن، خود دانش‌آموزان هستند که با همت، اراده، اعتماد به نفس، ایمان و توکل بر خدا پیش می‌روند، علم و عقل بشر هرقدر هم که توسعه پیدا کند، باز انسان بی‌نیاز از خدا و توکل بر خدا نیست.

استاندار قم بیان کرد: دنیای امروز با تمام گسترش در زمینه‌های مختلف، همچنان از خلاء بحران اخلاق و معنویت رنج می‌برد، ما برای نسل جدید فقط به رشد، مدرک و ارتقای شاخص‌های تحصیلی نیاز نداریم، ما باید در مدارس نسلی را تربیت کنیم که ارزش‌های والای دینی و اخلاقی را در خود شکوفا کند، اگر رشد علمی موجب شود که بین آموزه‌های مدرسه و خانواده گسست ایجاد شود، این آموزش‌ها دیگر توسعه محور نیستند.

انتهای پیام