صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۴۴۷۷۱
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶

گروه اجتماعی ــ فرمانده انتظامی لرستان با بیان این‌که یکی از مشکلاتی که آسیب‌های اجتماعی را تشدید می‌کند وقوع تیراندازی‌هاست، گفت: ما می‌توانیم با آموزش همگانی و اجرای فرهنگ امرِ به معروف و نهی از منکر به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کمک کنیم.

به گزارش ایکنا از لرستان، محمد مهدیان‌نسب، فرمانده انتظامی استان، سه‌شنبه، دوم مهر در همایش استانی «پلیس و آسیب‌های اجتماعی» که در کوهدشت برگزار شد، با بیان این‌که یکی‌از توطئه‌های برجسته‌ نظام سلطه، مواد مخدر و اعتیاد بوده، اظهار کرد: سلاح و مهمات غیرمجاز در استان لرستان یک آسیب است، نگاه ما به همه موضوعات باید اعتقادی و براساس قانون باشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های برتر کوهدشت، گفت: همت همگانی در دفاع‌ مقدس پای کار آمد و در مقابل دشمنان ایستادیم، در جنگ نرم نیز احتیاج به دفاع نرم داریم و بهترین دفاع نرم برای آسیب‌های اجتماعی، اجرایی‌ کردن فرهنگ امرِ به ‌معروف و نهی از منکر است.

فرمانده انتظامی لرستان با بیان این‌که یکی‌ از مشکلاتی که آسیب‌های اجتماعی را تشدید می‌کند وقوع تیراندازی‌هاست، سلاح‌های مجاز باید فقط در دسترس صاحب سلاح و نه اشخاص دیگر باشد، ادامه داد: ما می‌توانیم با آموزش همگانی و چهره‌به‌چهره و اجرای فرهنگ امرِ به ‌معروف و نهی از منکر به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کمک کنیم.

وی با اشاره به طراحی نقشه‌های راه نیروی انتظامی در استان لرستان افزود: 17 سازمان را برای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی مشخص تعیین کرده‌ایم و براساس قانون نیز وظایف آنان مشخص شده و در قالب یک دفترچه به استاندار تقدیم کردیم.

فرمانده انتظامی لرستان عنوان کرد: سال گذشته 400 هزار نفر جمعیت این استان را با 14 محور آموزشی با بیش‌ از 56 افسر مجرب آموزش داده‌ایم و 36 هزار نفر از خانواده‌های در معرض آسیب نیز از آموزش‌های کارگاهی بهره‌مند شده‌اند و این‌گونه به استحکام بنیان خانواده کمک کردیم.

وی بیان کرد: هم‌چنین در سال گذشته مطالبات حدود 29 هزار و 500 نفر را در سامانه 197، چهره‌ به‌ چهره پاسخگو بوده‌ایم، از 100 پرونده‌ای که به مرکز مشاوره ارجاع دادیم 74 درصد پرونده‌های تحکیم بنیان خانواده و اختلافات ملکی را به صلح‌ و سازش پایدار و محکم تبدیل کرده‌ایم.

مهدیان‌نسب با بیان این‌که استان لرستان در حوزه فناوری و اطلاعات وضعیت نامطلوبی دارد، گفت: سامانه‌های هوشمند نظارتی هم در بحث پیشگیری و هم کشف کمک می‌کند، اما در این استان این سامانه‌ها مستقر نشده‌ است، در مرکز لرستان تعدادی سامانه را داشتیم که هم قدیمی و هم از کارافتاده‌اند. سامانه‌های هوشمند نظارتی نیاز است و باید اصلاح شود.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به نقش خانواده در بحث آموزش، بیان کرد: آموزش از دغدغه‌های والدین شروع می‌شود، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی قابل‌ کنترل و دست‌یافتنی‌ است و برای پیشگیری نباید نگران باشیم.

مهدیان‌نسب با بیان این‌که 16 طرح پیشگیرانه را در لرستان طراحی کرده‌ایم به بحث قاچاق کالا و مواد مخدر اشاره کرد و افزود: لرستان یکی‌ از استان‌های پرافتخار در مبارزه با قاچاق کالاست و بیش‌ از 235 میلیارد تومان قاچاق کالای قابل ارزش‌گذاری را در این استان کشف کرده‌ایم، همکاران ما به‌شدت و طبق زمان‌های تعیین‌شده در محورهای مورد نظر مستقر می‌شوند.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به انسجام درونی و تعامل در سیستم سازمانی، بیان کرد: 51 نقطه آسیب‌دار که دارای آسیب‌های اجتماعی و انواع آلودگی‌هاست در این استان شناسایی‌ شده و چهار طرح را در این مناطق اجرا کرده‌ایم.

وی با بیان این‌که ما نقاط آلوده را دائماً پاکسازی می‌کنیم، گفت: نگاه ما به کار در نظام مقدس جمهوری اسلامی و به‌تبعِ آن در لرستان اعتقادی بوده و نباید از محور عدالت خارج شویم، عملیات‌های ما بدون پشتوانه مردم عملیاتی نمی‌شود.

انتهای پیام