صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۴۴۸۱۵
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶

گروه اجتماعی ـ طرح مهر تحصیلی به منظور تامین لوازم‌التحریر دانش‌آموزان دبستان دقیقی روستای خراشاد به همت واقف پرویز رحیمی توسط اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان بیرجند اجرا و به 33 دانش‌آموز این مدرسه کیف و لوازم التحریر اهدا شد.

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، امروز 3 مهرماه، طرح مهر تحصیلی به منظور تامین لوازم‌التحریر دانش‌آموزان دبستان دقیقی روستای خراشاد به همت واقف پرویز رحیمی توسط اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان بیرجند اجرا و به 33 دانش‌آموز این مدرسه کیف و لوازم التحریر اهدا شد.

حجت‌الاسلام اسماعيل مختاری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند، در این مراسم گفت: طبق حدیثی که از امام صادق(ع) نقل شده است زمانی که انسان از دنیا می‌رود هیچ اجری به او نمی‌رسد مگر از سه ناحیه، صدقه‌ جاریه‌ای که در زمان حیات به جریان انداخته و سنت هدایتی که آن را پایه‌گذاری کرده و بعد از مرگ به آن عمل می‌شود و فرزند صالحی که برای او از خدای متعال بعد از فوتش، طلب مغفرت بکند.

وی با بیان اینکه وقف صدقه جاریه‌ای است که سالیان سال خیر و برکت آن جاری و ساری خواهد ماند، افزود: تاریخ وقف در خراسان‌جنوبی به 700 سال قبل برمی‌گردد، امروز وقف باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود و می‌توانیم به وسیله وقف آسیب‌های اجتماعی را به حداقل برسانیم.

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند با اشاره به این نکته که وقف چشمه همیشه جاری است، یادآور شد: پرویز رحیمی در سال 1369 وقفی را انجام داده است که اکنون بعد از گذشت نزدیک به سی سال از آن روز هر ساله این موقوفه اجرای نیت می‌شود و خیر و برکت آن به مردم و ثواب این امر نیز ذخیره آخرتشان می‌شود.

انتهای پیام