صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۴۵۲۳۶
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵

گروه سیاست و اقتصاد - نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه دشمن تمام تلاش خود را می‌کند که مردم را ناامید کند، اظهارکرد: اگر امید نباشد هیچ کار بزرگی انجام نمی‌شود و همه باید از ناامید کردن مردم پرهیز کنند.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجتالاسلام والمسلمین سید محمدعلی آلهاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز امروز، پنجم مهرماه در خطبه های این هفته نمازجمعه تبریز، گفت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خودشان با نمایندگان مجلس خبرگان گفتند لازمه و اساس استمرار پیشرفت کشور، توکل بر خدا و ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان است.

وی تصریح کرد: امید به آینده، اعتماد به جوانان، حفظ وحدت و انسجام احاد مردم به ویژه نیروهای انقلابی، حمایت از تولید داخلی و قطع امید از بیگانگان و تقویت عزم و اراده مردم باید در اولویت همه امور کشور قرار گیرد.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به بازگشایی مدارس بر ضرورت ارتباط مستمر اولیاء دانش آموزان با مربیان مدارس گفت: ارتباط سالم بین خانه و مدرسه می تواند در تربیت دانش آموزان بسیار موثر باشد و در این ارتباط باید آموزش و پرورش برای هدایت و کنترل آینده سازان کشور اقدامات جهادی انجام دهد.

وی در بخش دیگری از خطبه ها هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد اشاره کرد و افزود: مواضع رییس جمهور کشورمان در این اجلاس غیرتمندانه بود.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: هر جا مقاومت کردیم پیروز شدیم و هر جا با هر توجیهی عقب نشینی کردیم چیزی جز شکست به دست نیاوردیم.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با بیان اینکه مقاومت ملی با مدیریت و رهبری امام خامنه‌ای حکیمانه و عزتمندانه بوده است، خاطرنشان کرد: توصیه ما به مسئولان این است در مواضع مقاومت خود بایستند و عقب‌نشینی نکنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با طرح تذکر انتخاباتی به نامزد های احتمالی و افراد واجد شرایط برای رای دادن گفت : نمایندگان مجلس باید در برابر تخلفات بی تفاوت نباشند.

وی با بیان اینکه براساس بیانات امام راحل وکلای ملت باید در رسیدگی به تخلفات با کمال جدیت رفتار و عمل کنند‌، تاکید کرد: در انتخاب نمایندگان مجلس باید به کسانی رای دهیم که در برابر مردم متواضع باشند.

حجت‌الاسلام آل هاشم در ادامه خطبه ها با اشاره به اقدامات فرهنگی انجام یافته در طول هفته گذشته از اجرای سرود شهید تجلایی در سنگ فرش تربیت و پارک ائل گلی تبریز، سازماندهی فعالان اربعین و رونمایی از کتاب آب هرگز نمی میرد تقدیر کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر ضرورت اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و گفت: برای جذب مردم در بحث فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید از خدا کمک گرفت چرا که خداوند محبت و مودت را در قلب انسان قرار می دهد.

خطیب نماز جمعه تبریز با تبیین شرایط امر به معروف و نهی از منکر اضافه کرد: این فریضه را باید از نزدیکان خود شروع کنیم و علاوه بر رعایت افراد ضعیف باید هم منطقی صحبت کنیم و هم منطق دیگران را قبول کنیم.

انتهای پیام