صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۴۵۳۵۷
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
طی سه ماه گذشته؛

گروه اجتماعی ــ کارشناس پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: طی سه ماه تابستان امسال 6 بیمار مرگ مغزی در لرستان به بیش‌ از ۲۰ نفر با اهدای عضو حیات دوباره بخشیدند.

به گزارش ایکنا از لرستان، فاطمه امانی، کارشناس پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی لرستان امروز شنبه، ششم مهر در جمع خبرنگاران، گفت: از تیرماه امسال تاکنون بیش‌از 20 نفر با دریافت عضو اهدایی جان دوباره گرفتند.

وی اضافه کرد: در این مدت شش نفر از مردم ایثارگر لرستان که دچار مرگ مغزی شده بودند توانستند به بیش‌از 20 نفر حیات دوباره ببخشند.

این کارشناس پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: رضایت ولی این شش نفر را در بیمارستان‌های لرستان اخذ کردیم و علاوه‌بر آن بیش‌از پنج لرستانی دیگر در بیمارستان‌های سایر استان‌ها‌ اعضای خود را اهدا کردند.

امانی با بیان این‌که اهدای عضو رنج سنی خاصی ندارد و این مهم بستگی به نوع سبک زندگی فرد دارد و اهدا کنندگان لرستانی از کودک سه ساله تا فرد 60 ساله بوده‌اند، بیان کرد: هر اهداکننده می‌تواند تا هشت ارگان خود را اهدا کند به‌شرطی که این مهم به‌موقع انجام شود.

این کارشناس پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: چنان‌چه خانواده فرد متوفی ایثار کرده و رضایت دهند تا اهدا در ساعات اولیه مرگ مغزی انجام شود می‌توان ریه و قلب فرد را نیز اهدا کرد اما هرچه این مهم به تعویق بیفتد اعضای کمتری قابلیت اهدا دارند.

انتهای پیام