صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۴۵۸۱۹
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶

گروه اجتماعی ـ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان آشفتگی‌های امروز دشمنان و دنیا را تحت تأثیر مقام مجاهدت دانست و ادامه داد: پیشکسوت جهاد فردی است که وقتی همه در داخل مسائل حزبی و گروهی افتاده‌اند می‌داند از کدام مسیر برود که گرفتار مسیرهای اشتباهی و این جریان‌ها نشود.

به گزارش ایکنا از همدان، سردار مهدی ظفری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، امروز 7 مهرماه در همایش نکوداشت پیشکسوتان جهاد و شهادت دفاع مقدس استان همدان، اظهار کرد: پیشکسوت کسی است که بعد از جنگ و اسارات هیچ توقعی از جامعه خود ندارد، خدمت به مردم را افتخار خود می‌داند.
وی افزود: امروز این اشخاص را به صرف حضور در جبهه نمی‌شناسیم بلکه اینان عالمی را خلق کرده‌اند که در دوران بعد از جنگ تمام راهبردهای جهانی را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.
وی آشفتگی‌های امروز دشمنان و دنیا را تحت تأثیر مقام مجاهدت دانست و ادامه داد: پیشکسوت جهاد فردی است که وقتی همه در داخل مسائل حزبی و گروهی افتاده‌اند می‌داند از کدام مسیر برود که گرفتار مسیرهای اشتباهی و این جریان‌ها نشود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان بیان کرد: علت اینکه مقام معظم رهبری تحت تأثیر شرایط روز دنیا قرار نمی‌گیرند و مسیر خود را با صلابت طی می‌کنند، این است که می‌دانند پشتشان خالی نیست، این افراد همان‌هایی هستند که خوب شروع کردند و خوب ادامه خواهند داد.
ظفری با اشاره به اینکه مقام پیشکسوت جهاد یک مقام الهی است، اظهار کرد: ما وارث یک بینش و گفتمان خاص در دفاع مقدس هستیم و امروز وظیفه پیشکسوتان جهاد و ایثار ایجاد همدلی و همراهی در کشور است.
وی ادامه داد: در حکومت جهانی نخستین ویژگی ایجاد جامعه توحیدی، محبت، مهربانی و ایثارگری انسان‌های آن است و همین ویژگی باعث شد 8 سال جنگ تحمیلی به این زیبایی صورت بگیرد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان رسالت جامعه توحیدی را همبستگی، دلدادگی و تضعیف نکردن دیگران خواند و افزود: یکی از بزرگترین ویژگی‌های امام خمینی(ره) ایجاد ساختار در کشور، آن هم در سخت ترین شرایط اقتصادی و اجتماعی بود و توانستند از دل همین ساختارها، نهادهای انقلابی مختلفی ایجاد کنند.
ظفری با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی یکی از ساختارهای برگرفته از اندیشه امام(ره) است، خاطرنشان کرد: همدان از جمله استان‌هایی است که دوام و قوام انقلابی خاصی از همان ابتدا داشته همچنین از نخستین استان‌هایی است که این همایش پیشکسوتان را برگزار کرده که مرهون فداکاری شهدا و نگاه اندیشه شهید همدانی است.
انتهای پیام