صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۴۶۲۸۵
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶

گروه اجتماعی ـ معاون فرهنگی اوقاف و امورخیریه استان همدان گفت: همزمان با ایام اربعین حسینی چهار موکب با نظارت اوقاف و امور خیریه آماده پذیرایی از زوار اباعبدالله(ع) است.

حجت‌الاسلام سید علی حسینی، معاون فرهنگی اوقاف و امورخیریه استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: همزمان با ایام اربعین حسینی چهار موکب با نظارت اوقاف و امور خیریه آماده پذیرایی از زوار اباعبدالله(ع) است.
معاون فرهنگی اوقاف استان همدان افزود: موکب «قمر بنی‌هاشم» واقع در اتوبان همدان- تهران، سه راهی روعان، مسجد امام خمینی، در خدمت زوار عتبات عالیات خواهد بود.
وی ادامه داد: موکب «حضرت زینب(س)» واقع در حسینیه چهارده معصوم(ع)، سه راهی فرهنگیان و موکب «شهید قهاری سعید» در محل اتوبان همدان- کرمانشاه، گردنه اسدآباد- مسجد امام خمینی از دیگر مواکب فعال در ایام اربعین است.
حسینی با اشاره به اینکه در چهار موکب این مجموعه علاوه بر اسکان، انواع خدمات نیز به زوار ارائه می‌شود، ادامه داد: موکب «فاطمه الزهرا(س)»، واقع در بهشت هاجر، اتوبان ملایر- اراک به عنوان آخرین موکب آماده ارائه خدمات به زوار اباعبدلله(ع) است.
وی با اشاره به اینکه فعالیت موکب‌های اربعین از 13 مهر ماه به مرور آغاز می‌شود، گفت: فعالیت رسمی موکب‌ها از یک هفته مانده به اربعین آغاز و تا یک هفته پس از اربعین آماده ارائه خدمات به زوار اباعبدالله(ع) هستند.
معاون فرهنگی اوقاف استان همدان با اشاره به اینکه این 4 موکب از محل کمک‌های مردمی و اجرای نیات واقفین در ایام اربعین فعال خواهند بود، گفت: پیش‌بینی می‌شود در ایام اربعین روزانه 5 هزار پرس غذا در هر یک از موکب‌های چهارگانه توزیع شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه در موکب‌های اوقاف خدمات فرهنگی و درمانی نیز ارائه می‌شود، گفت: اقامه نماز جماعت، اعزام مبلغ، برپایی چادر‌های امداد و نجات و خیمه‌های معرفت در جهت پاسخ گویی به شبهات، تبیین فلسفه قیام عاشورا و ...از دیگر برنامه‌های این موکب‌ها است.
وی با اشاره به اینکه 20 مبلغ به موکب‌های 4 گانه اوقاف استان اعزام خواهد شد عنوان کرد: همزمان با ایام اربعین حسینی مبلغان بومی و اعزامی از قم در موکب‌های این مجمعه فعالیت 24 ساعته داشته و در خدمت زوار اربعین خواهد بود.

انتهای پیام