صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۴۶۷۹۳
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵

گروه اجتماعی ــ استاندار خراسان رضوی گفت: افراد موفق بعضا دانشگاه را رها کرده‌اند و به دنبال مهارت‌آموزی رفته‌اند، باید مهارت بیاموزیم. زمانی‌که می‌خواهید شغلی ایجاد کنید و خودتان را اداره کنید، باید مهارت داشته باشید.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی، امروز 10 مهرماه در مرحله دوم جشن عاطفه‌‎ها با شعار «با رنگ مهر رویایی را بسازیم» که در دبیرستان شهدای نیروی انتظامی برگزار شد، اظهار کرد: محرومیت در برخی از مواقع فرصت ایجاد می‌کند، خصوصا برای دانش‌آموزان و جوانانی که در این محدودیت ساخته می‌شوند.

وی ادامه داد: کدام یک از افراد توانسته‌اند با رفاه، شغل‌های بزرگ، کارخانجات یا سرمایه‌گذاری کنند؟ افراد و نام‌های موفقی، امروز در سراسر دنیا کارمند دارند که این‌ها زمانی آدم‌های فرودست جامعه بوده‌اند. در حال حاضر در سراسر کشور حدود 30درصد مدارس ما توسط خیرین در حال بازسازی یا ساخته‌شدن است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه افراد موفق بعضا دانشگاه را رها کرده‌اند و به دنبال مهارت‌آموزی رفته‌اند، خاطرنشان کرد: باید مهارت بیاموزیم، دکترای فیزیک و شیمی تنها برای دانشگاه است، زمانی‌که می‌خواهید شغلی ایجاد کنید و خودتان را اداره کنید، باید مهارت داشته باشید.

رزم‌حسینی با بیان اینکه قبل از انقلاب پزشک وارد می‌کردیم و پزشکان هندی پاکستانی و بنگلادشی در این کشور حضور داشتند، عنوان کرد: اما امروز بنگلادشی داریم که در مراکز درمانی ما درمان می‌شود و نه تنها در ایران بلکه در خاورمیانه سرآمد هستیم. بانویی را در کشورمان می‌شناسم که سرپرست خانواده خود را از دست داده‌است، 300 نفر زیر دست او کار می‌کنند، این بانو در همین سیستم است، با چندین فرزند خودش را اداره کرد و روی پای خود ایستاد.

وی تاکید کرد: چرا مردم را ناامید می‎کنید؟ برق کدام روستا هم اکنون قطع است و کدام دانش‌آموزی در سراسر کشور وجود دارد که امکان ورود به مدرسه را نداشته باشد؟ امیدواریم تمام خدمت‌گذاران راه رستگاری را پیش بگیرند.

رزم‌حسینی با بیان اینکه جشن عاطفه‌ها در نظام آموزش‌وپرورش شکل گرفته و همه مسئولان، امروز توفیق پیدا کردیم که در این جشن حضور پیدا کنیم، عنوان کرد: از همه خیرین دعوت می‌کنم، برای تقویت نظام آموزشی و برای تحصیل دانش‌آموزان کمک و احسان کنند. کسی که می‌تواند مدرسه‌ای بسازد، تجهیزات مدرسه‌ای را فراهم کند و دانش‌آموز را به مدرسه بفرستد و کمک کند، کار بسیار ارزشمندی کرده‌است.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: خوشبختانه، پوشش دانش‌آموزی سراسر کشور بالای 90درصد است، در حالی‌که قبل از انقلاب اسلامی در حدود 30درصد بود و باید گفت امکانات زیادی نظام جمهوری اسلامی بعد از انقلاب فراهم کرده‌است.

انتهای پیام

انتهای پیام