صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۴۶۹۸۹
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
حجت‌الاسلام موسوی عنوان کرد؛

گروه اجتماعی _ مسئول کمیته جذب مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین خوزستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که در مرز چذابه برگزار شد به مواردی همچون حضور پررنگ جوانان در موکب‌داری، برپایی مواکب ویژه بانوان، نیازهای مواکب اشاره کرد.

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود موسوی، مسئول کمیته جذب مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین خوزستان در نشست خبری که امروز پنج شنبه ۱۱ مهر در مرز چذابه برگزار شد، گفت: از اربعین ۹۷ تاکنون جلسات منظمی به منظور تجلیل از مواکب، توجیه مواکب، کمیسیون های تخصصی مواکب برای دریافت نظرات و پیشنهادات آنها برگزار شده است تا مسائل سال گذشته امسال تکرار نشود.

وی ادامه داد: با این پیگیری ها، ارزیابی ما این است که امسال در سطح استان فضا بیش از پیش اربعینی و معنوی باشد چراکه نسبت به سال گذشته استقبال مردم و شور و شوق آنها بیشتر است. هم مردم و هم مسئولان در ستاد اربعین تمام و کمال پای کار هستند.

موسوی گفت: ساخت و ساز مواکبی که امروز در چذابه می بینید، توسط مردم در حال انجام است. این حرکت یک کار تاریخی است که با تلاش شبانه روزی مردم در این نقطه انجام شده است. برخی از این مردم از شهرهای مختلف استان مثل لالی، گتوند، رامهرمز، شوشتر و ... به اینجا آمده و مشغول ساخت و ساز هستند.

مسئول کمیته جذب مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین خوزستان گفت: خدمات رسانی مواکب در پایانه چذابه از ۱۵ مهر شروع می شود و تا ۲۵ صفر ادامه پیدا می کند. در این پایانه ۳۰۰ موکب مستقر می شوند و به زائرین حضرت اباعبدالله(ع) خدمت می کنند. در این پایانه آمادگی اسکان روزانه یک صد هزار نفر وجود دارد.

وی افزود: امسال به همه مواکب تاکید کردیم که یک روحانی در بین هیئت امنای مواکب تعیین کنند؛ چرا که اربعین، یک حرکت ارزشی و معنوی مهمی است که به تعبیر مقام معظم رهبری، انقلاب را بیمه می کند. اگر نماز جماعت در مواکب نباشد، کار فقط خدماتی است. امسال بر موضوع بهداشت در پخت و پز تاکید، جلساتی در این باره برگزار و مقرر شد غذا با نظارت بهداشت طبخ شود.

موسوی با اشاره به فعالیت سامانه ثبت مواکب، افزود: سال های قبل در اوایل اربعین مواکب ما در دو مرز محدود به دو شهر بود و کم کم شهرستانها و استان های دیگر نیز حضور یافتند. بنا به دستور ستاد عتبات، سامانه ثبت نام مواکب فعال شد. این سامانه باعث شد هر کس در استان شرایط موکب داری دارد، بتواند ثبت نام کند.

مسئول کمیته جذب مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین خوزستان بیان کرد: کار دیگری که امسال انجام شد، ساخت و ساز مواکب و پشتیبانی از این کار است. با توجه به اینکه اربعین در ۲۰ سال آینده در فصل گرما است، ساخت و ساز مواکب و امکان نصب سیستم خنک کننده مهم است. بیش از ۱۰۰ موکب در حال ساخت و ساز هستند که این کار الگویی برای کشور است. مبنای ما این است که یک شهرک اربعینی اینجا ساخته شود و مهم اینکه صفر تا صد این کار مردمی است. سال آینده این برنامه در شلمچه دنبال می شود. این کار، ابتکار خوبی در کشور است که با نذورات مردم در حال انجام است.

وی بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات ما، نشست های تخصصی با نهادهایی است که به نوعی باید در پایانه خدمات داشته باشند.

موسوی با اشاره به برپایی مواکب ویژه بانوان گفت: در چذابه ۷ موکب ویژه خواهران برپا شده است.

مسئول کمیته جذب مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین خوزستان با اشاره به استقبال جوانان از موکب داری، ادامه داد: امسال حضور جوانان در ساخت و ساز و موکب داری پررنگ است.

وی عنوان کرد: با توجه به گرمای هوا و حجم زائران حداقل شش میلیون بطری آب معدنی نیاز داریم. ان شاءالله مردم در دو پایانه در این زمینه به مواکب کمک کنند. نیاز دیگر ما پنج هزار قالب یخ در روز است. در این دو زمینه به کمک مردمی نیاز است. برای اقلام دیگر نگران نیستیم.

موسوی گفت: در شلمچه هم ۴۰۰ موکب مردمی از میدان مقاومت تا خود شلمچه استقرار می یابند. در این پایانه از ۹۷ کشور زائز داریم. پذیرائی و اسکان در این پایانه آغاز شده است. استان های معین ما در شلمچه اصفهان، فارس، هرمزگان، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد هستند.

انتهای پیام

انتهای پیام