صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۴۷۰۱۵
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸

گروه اجتماعی- مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: بیانیه گام دوم انقلاب باید به صورت یک سند اجرایی و به زبان ساده و عملیاتی برای دانش آموزان در مدارس اجرا شود.

به گزارش ایکنا از یزد، عباسعلی دانافر، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد 11 مهرماه در جلسه بیانیه گام دوم انقلاب از سلسله مباحث تحلیل مبانی و تبیین راهکارهای تحقق عملی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران بزرگترین رویداد سیاسی قرن 20 بوده است و نور امیدی در دل مظلومان و ستمدیدگان جامعه روشن کرد.

وی بیانیه گام دوم را نشان دهنده هوشمندی رهبر معظم انقلاب بیان کرد و افزود: این بیانیه ارزیابی از دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی ایران است که درگذشته چه بوده‌ایم و چه آرمان‌هایی داریم و چگونه آن را برای نسل جدید حفظ نماییم .

دانافر با توجه به اینکه آموزش و پرورش متولی تربیت نسل کودک و نوجوان است گفت: بیانیه گام دوم انقلاب باید به صورت یک سند اجرایی و به زبان ساده و عملیاتی برای دانش آموزان در مدارس اجرا شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان وظیفه آموزش و پرورش را ایجاد فرصت‌های یاددهی و یادگیری برای دانش آموزان دانست و افزود: هرچه دانش آموزان فعال‌تر باشند و فعالیت‌های گروهی داشته باشند میزان یادگیری آنها بیشتر خواهد شد .

دانافر تنوع و استفاده از ابزارهای هنری به صورت نقاشی، نمایشنامه، فیلم و قصه‌گویی مطابق با علایق و در قالب توان و فهم دانش آموزان در بستر ساحت‌های پرورشی و هنری را از عوامل یادگیری و پررنگ شدن مفاهیم این سند در ذهن دانش آموزان بیان کرد .

وی با اشاره به تاکید مقام عالی وزارت به اجرای بیانیه گام دوم انقلاب درمدارس گفت: باید کارگروه‌هایی منظم و ویژه برای مخاطبان برگزار شود تا پیامدهای آن در کلاس درس و دانش آموزان به صورت عملیاتی و جزء به جزء بیان شود .

دانافر همچنین ارائه چشم انداز بیانیه گام دوم انقلاب را ضروری عنوان کرد و گفت: مباحث مثبت و عالمانه‌ای در این بیانیه وجود دارد که باید مکانیزم ضمانت اجرایی برای آن تعریف و با جدیت کامل دنبال شود.

 

انتهای پیام