صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۴۷۴۷۶
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱

گروه اجتماعی - ویژه‌برنامه «رقیه جان(س) دوستت داریم» به مناسبت آغاز هفته ملی کودک در مسجد امام رضا(ع) رشت برگزار شد.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ اسفندیار ضیایی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان گیلان امروز، 13 مهرماه در ویژه‌برنامه «رقیه جان(س) دوستت داریم» که به مناسبت آغاز هفته ملی کودک در مسجد امام رضا(ع) رشت برگزار شد، از نقش کودکان در قیام امام حسین(ع) سخن گفت و اظهار کرد: به یقین جایگاه شخصیت‌هایی همچون حضرت علی‌اصغر(ع)، حضرت سکینه(س) و حضرت رقیه(س) در انتقال پیام‌های عاشورایی بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه لازم است ضمن تبیین نقش سازنده کودکان عاشورایی زمینه الگوپذیری آینده‌سازان کشورمان از بزرگان دین را فراهم کنیم، گفت: همراهی دستگاه‌های فرهنگی در حوزه کودک و ارائه آموزه‌های قرین معنویت به این نسل اثربخش و تاثیرگذار خواهد بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان «باورهای دینی»، «آموزه‌های عاشورایی» و «فعالیت‌های کودک‌محور» را نقطه‌ محوری برنامه‌های هفته ملی کودک در سال جاری دانست و گفت: برنامه‌های هفته ملی کودک می‌تواند نقطه آغازی برای توجه افزون‌تر به آینده‌سازان در تمامی ایام سال باشد.

ضیایی متذکر شد: ویژه‌برنامه «رقیه جان(س) دوستت داریم» نگاهی عمیق به تقویت باورهای دینی کودکان و ایجاد پیوند معنی‌دار میان «خانه»، «‌مدرسه» و «مسجد» به عنوان بسترهای شکل‌گیری شخصیت نسل کودک و نوجوان دارد.

نادر جهان‌آرای، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز، عشق به امام حسین(ع) را عشق به تمامی خوبی‌ها خواند و با مهم ارزیابی کردن زیست معنوی کودکان در سایه تحصیل علم و الگوپذیری از معصومین(ع)، گفت: هفته ملی کودک فرصتی مناسب برای ایجاد فضای معنوی و فراهم‌سازی زمینه‌های مناسب برای ترویج تفکر دینی و مذهبی در میان کودکان است.

وی به برگزاری ویژه‌برنامه «رقیه جان(س) دوستت داریم» اشاره کرد و با ضروری خواندن پیوند میان خانه، مدرسه و مسجد، یادآور شد: نیازمند پاسداشت این مکان‌های مقدس هستیم و ارتباط کودکان با این فضاها می‌تواند به زیست پاک و معنوی آنان کمک کند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به نقش سازنده کانون در کشف و پرورش استعدادهای کودکان،‌ خاطرنشان کرد: کانون جایگاه ویژه‌ای در ارتقای آگاهی و توانایی نسل کودک و نوجوان و پیوند آنان با مفاهیم دینی و ملی دارد.

به گزارش ایکنا، ویژه‌برنامه‌های هفته ملی و روز جهانی کودک با شعار «آینده را باید ساخت» از 13 لغایت 19 مهرماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام

انتهای پیام