صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۴۷۹۲۳
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱

گروه اجتماعی ـ نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: نماز در راس تمام امور فرهنگی قرار گرفته است و فریضه‌ای بسیار مهم برای اصلاح جامعه بوده و تاثیر باز دارندگی نماز در برابر ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی غیر قابل اغماض است.

به گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی فقیه استان همدان روز گذشته 14 مهرماه در نشست هماهنگی ترویج و فرهنگ نماز، گفت: درک واقعیت شهادت امام حسین(ع) در عاشورا، درک برپایی نماز است که برای حفظ آن قیام کرد.
وی اظهار کرد: نماز محک بندگی و عبودیت انسان با خدا است و هیچ انسانی عبد و بنده مخلص نمی‌شود مگر آنکه نماز را درست بر پا دارد.
نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: نماز در راس تمام امور فرهنگی قرار گرفته است و فریضه‌ای بسیار مهم برای اصلاح جامعه بوده و تاثیر باز دارندگی نماز در برابر ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی غیر قابل اغماض است.
شعبانی بیان کرد: اگر فرهنگ ترویج نماز جماعت را در کشور نهادینه کنیم شاهد هیچگونه آسیب اجتماعی نخواهیم بود.
نماینده ولی فقیه با بیان اینکه در محضر نماز بودن توفیق می‌خواهد و همه ما باید قدردان این مسئله باشیم، خواستار همراهی و مشارکت همه ومدیران، مسولان، دستگاه‌های فرهنگی و خیران در امر توسعه و ترویج فرهنگ نماز شد.
سید مرتضی حسینی حلم، مدیر ستاد اقامه نماز استان نیز در این نشست اظهار کرد: این ستاد با ارشاد و راهنمایی‌های مقام معظم رهبری از سوی دولت جمهوری اسلامی در سال 1376 ایجاد شده و پس از تصویب آیین‌نامه ترویج و توسعه فرهنگ نماز به کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: با توجه به نظر مقام معظم رهبری در کلیه دستگاهای مشمول این آیین نامه و واحدهای تابع آنها در سراسر کشور به منظور ادای فریضه واجب حداکثر مدت 20 دقیقه ترجیحا بلافاصله بعد از اذان برای کلیه کارکنان و مدیران دستگاهای مزبور در نظر گرفته شود.
وی خاطر نشان کرد: ترویج و توسعه فرهنگ نماز یکی از اصلی‌ترین رویکردهای آموزش و پرورش است و در راستای هدف این ستاد و با توجه به مسئله آموزش و پرورش وزارت آموزش پرورش موظف است به منظور گسترش فرهنگ اقامه نماز اقداماتی به صورت فراگیر به عمل آورد.
وی ادامه داد: این اقدامات عبارتند از آشنایی کلیه معلمان، دبیران و اساتید مراکز آموزشی به روش‌های مناسب با فلسفه نماز، ایجاد کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در برنامه‌ها و تولیدات آموزشی و تفریحی خود، جلسات انجمن اولیا و مربیان به این منظور توجیه و تشویق والدین را نسبت به امر نماز فرزندان، اعزام روحانیون و امام جماعت‌ها از واحدهای نظامی و ادارات به مدارس و همچنین ایجاد ارتباط بین مدارس و مساجد در سراسر استان.
رئیس ستاد اقامه نماز استان گفت: همه ما وظیفه داریم فرهنگ، شیوه تبلیغ و دعوت به نماز را سرلوحه کارخویش قرار دهیم تا بتوانیم دین خود را به اسلام و قرآن ادا کنیم.
در پایان این نشست مهرداد نادری‌فر مدیرکل امورفرهنگی و اجتماعی استانداری به گزارشی از وضعیت اقدامات انجام گرفته و تدابیر لازم اختصاص داده شده برای ادای فریضه واجب زائرین اربعین در طول سفر پرداخت و تصریح کرد: نظارت و ارزیابی کامل بر مساجد، حسینیه‌ها و نمازخانه‌های بین راهی برای زائران حسینی انجام خواهد شد.

انتهای پیام