صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۴۸۵۰۴
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲
مصلحی خبر داد؛

گروه اجتماعی ــ مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری گفت: در شش‌‌ماهه نخست سال‌ جاری 85 شب خاطره در مراکز استانی برگزار شده که از کیفیت خوبی برخوردار بوده است.

به گزارش ایکنا از یزد، مجید مصلحی، مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری صبح امروز در نهمین نشست مسئولان دفاتر فرهنگ و مطالعات پایداری مراکز استانی به میزبانی یزد اظهار کرد: امروز دفاتر ادبیات پایداری در استان‌ها به لحاظ کمی و کیفی در جایگاه خوبی قرار دارند و باید با همت و تلاش بیشتر به کار خود ادامه دهند.

مصلحی با بیان اینکه حدود 70 درصد کتاب‌هایی که تقریظ دارند مربوط به حوزه هنری است و این نهاد در این عرصه پیشرو بوده افزود: درصد بالایی از این تقریظ‌ها نیز مربوط به مراکز استانی است که اتفاقی بسیار خوب و نشانگر فعالیت و تلاش استان‌ها در این عرصه است.

وی با اشاره به برگزاری شب خاطره «جنود حق» در حاشیه این نشست در یزد بیان کرد: برگزاری شب‌های خاطره در استان‌ها نسبت به سال‌های گذشته رشد و ارتقاء قابل ملاحظه‌ای در زمینه بهره‌گیری از سایر هنرها بویژه هنرهای تصویری و کارهای ترکیبی داشته است. این حرکت مؤثر که به همت مسئولان ادبیات پایداری اتفاق می‌افتد، نویدبخش آینده‌ای روشن و امیدوارکننده در حوزه ادبیات پایداری و شب‌های خاطره در استان‌ها است.

مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری تصریح کرد: در شش‌ ماهه نخست سال‌جاری 85 شب خاطره در مراکز استانی برگزار شده که از کیفیت خوبی برخوردار بوده است.

مصلحی با بیان اینکه حوزه هنری به ادبیات پایداری، تاریخ شفاهی و شب خاطره توجه ویژه دارد، این موارد را مزیت‌های رقابتی برتر این نهاد دانست.

وی ادامه داد: دفاتر ادبیات پایداری باید مخزن تولید پیام برای سایر واحدها و رشته‌های هنری باشند و مسئولان دفاتر نیز نقش مؤثری در این زمینه دارند.

مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی مسئولان دفاتر پایداری بر گسترش و ارتقای آن تأکید کرد و افزود: دفاتر ادبیات پایداری می‌توانند موتور محرک و پیش‌‌برنده بخش‌های دیگر باشد.

داود ضامنی، معاون فرهنگی اداره کل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری نیز در این نشست با بیان اینکه استان‌های همجوار با سوژه‌های مشترک می‌توانند شب‌‌های خاطره را به صورت منطقه‌ای برگزار کنند، بر هم‌افزایی، تبادل تجربه‌ها و تعامل هرچه بیشتر بین مسئولان ادبیات پایداری تأکید کرد.

ضامنی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی در استان‌ها افزود: اداره کل امور استان‌ها با اعزام اساتید و کارشناسان از کارگاه‌های آموزشی و تولیدمحور در مراکز حمایت می‌کند.

وی همچنین بر تولید آثار باکیفیت در حوزه ادبیات پایداری و ثبت برنامه‌ها در سامانه تأکید کرد.

انتهای پیام