صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۴۹۳۷۲
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶
مدیر توسعه، تعالی و کیفیت بانک خون بندناف کشور:

گروه اجتماعی ـ مزدگیر با اشاره به اینکه برای اولین بار در سال ۸۸ یک بیمار در فرانسه با استفاده از خون بند ناف مورد درمان قرار گرفت، افزود: تاکنون ۱۲۰ هزار نمونه خون بند ناف در بانک خون رویان کشور ذخیره شده است.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، اشکان مزدگیر، مدیر توسعه، تعالی و کیفیت بانک خون بندناف کشور، امروز 20 مهرماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: خون بند ناف وظیفه انتقال مواد غذایی بین جنین و مادر را بر عهده دارد.

وی بیان کرد: خون بند ناف، دارای سلول‌های بنیادی خون‌ساز بوده و به همین دلیل می‌تواند در درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر واقع شود.

مدیر توسعه، تعالی و کیفیت بانک خون بندناف کشور با اشاره به اینکه برای اولین بار در سال ۸۸ یک بیمار در فرانسه با استفاده از خون بند ناف مورد درمان قرار گرفت، افزود: تاکنون ۱۲۰ هزار نمونه خون بند ناف در بانک خون رویان کشور ذخیره شده است.

مزدگیر تصریح کرد: بررسی‌ها نشان داده است که بیش از 80 نوع بیماری توسط خون بند ناف درمان می‌شوند و علاوه بر درمان بیماری‌هایی با منشا خونی از طریق خون بند ناف می‌توانیم بیماری‌هایی با منشا عصبی را نیز از این طریق درمان کنیم.

وی اظهار کرد: اکنون با کمک بیش از هزار پزشک در بیش از ۲۰۰ بیمارستان خدمات درمانی ارائه می‌دهیم.

مدیر توسعه، تعالی و کیفیت بانک خون بندناف کشور با بیان اینکه از لحاظ تئوری محدودیتی برای نگهداری بند خون ناف وجود ندارد، افزود: از زمان ذخیره اولین خون بند ناف ۲۸ سال می‌گذرد.

مزدگیر تصریح کرد: تاکنون سلول‌های بنیادی بند ناف برای بیش از ۳۰۰ نفر با بیماری‌های با منشا خونی و عصبی مورد استفاده و موثر واقع شده است.

وی با بیان اینکه بانک خون بندناف رویان از سال 84 فعالیت خود را در کشور آغاز کرد، اظهار کرد: بانک خون بند ناف خراسان جنوبی نیز از چهار سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده و در این مدت 500 مورد خون بند ناف در استان ذخیره شده و در خراسان جنوبی سالانه حدود پنج تا شش مورد ذخیره‌سازی خون بند ناف را داریم.

مدیر توسعه، تعالی و کیفیت بانک خون بندناف کشور با بیان اینکه در تمامی استان‌ها این نمایندگی فعال است، افزود: هزینه‌های ذخیره‌سازی خون بند ناف بیش از 3 میلیون تومان است و از سال دوم به بعد سالانه 160 هزار تومان برای نگهداری خون بند ناف دریافت می‌شود.

مزدگیر تصریح کرد: برای کاهش هزینه ذخیره‌سازی خون بند ناف برای خانواده‌ها دو راه در نظر گرفتیم که راه اول تقسیط هزینه‌ها و راه دوم، استفاده از تسهیلات بانکی است.

وی با اشاره به اینکه برخی از بیمه‌ها هزینه‌های این امر را تحت پوشش قرار می‌دهند، اظهار کرد: مادران متقاضی استفاده از خدمات این بانک باید پس از هفته 36 بارداری به نمایندگی‌ها در استان‌ها مراجعه کنند.

مدیر توسعه، تعالی و کیفیت بانک خون بندناف کشور بیان کرد: اگر مسئله‌ای وجود نداشت، می‌توانند برای ذخیره‌سازی خون بند ناف اقدام کنند.

مزدگیر تصریح کرد: امکان ذخیره‌سازی خون بند ناف حدود 3 تا 5 دقیقه بعد از زایمان دیگر وجود ندارد و اگر کسی نتواند نسبت به ذخیره‌سازی اقدام کند و در آینده به آن نیاز داشته باشد، باید با پرداخت هزینه 35 تا 40 هزار دلاری نسبت به تهیه این نمونه از خارج کشور اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مجموعه پژوهشی درمانی بانک خون رویان کارآموزی بالینی را بر روی ۱۹ بیماری اعم از ام اس، و آرتروز را در دست اقدام دارد.

مدیر توسعه، تعالی و کیفیت بانک خون بندناف کشور یادآور شد: تلاش می کنیم با برگزاری همایش‌ها و بهره‌گیری از توان رسانه، سطح آگاهی عمومی را نسبت به این موضوع بالا ببریم.

انتهای پیام