صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۴۹۶۸۹
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۶

گروه اجتماعی ــ معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه پیاده‌روی میلیونی اربعین قدرت نرم اسلام و جمهوری اسلامی است، گفت: باید از ظرفیت عظیم اربعین حسینی استفاده کنیم.

به گزارش ایکنا از سمنان، جمال عرف، رئیس ستاد انتخابات کشور، شب گذشته، 21 مهر در نشست با معتمدین، فعالان سیاسی، اجتماعی و نهادهای مدنی استان که در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه پیاده‌روی میلیونی اربعین قدرت نرم اسلام و جمهوری اسلامی است، گفت: با وجود تمام فشارها باز هم‌ خود را به جهانیان نشان می‌دهیم و باید از این ظرفیت بزرگ که امام‌ حسین(ع) در اختیار ما قرار داده است، استفاده کرد.

وی ادامه داد: امروز قدرت نرم ‌جمهوری اسلامی دشمنان نظام‌ را به هراس انداخته و در برابر مواردی که تمامیت ارضی، قوانین بین‌الملل و منافع مردم را تضییع کند، واکنش نشان خواهد داد.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: همان‌گونه که عربستان در یمن با قدرت نظامی و زورگویی قصد حل مشکلات را دارد، ترکیه نیز باید هرچه سریع‌تر برای حل مشکلات خود و گرفتار نشدن به عاقبت عربستان سعودی، حل موضوعات خود را بدون قدرت نظامی در دستور کار قرار دهد.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه رسالت اصلی ما تقویت احزاب و تشکل‌هاست، یادآور شد: ۱۱۶ حزب دارای مجوز در حال فعالیت هستند که این احزاب در سطوح ‌مختلف اصول‌گرا، اصلاح‌طلب، مستقل و غیره و در قالب استانی و کشوری به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

به گفته عرف، باید کوشید تا امید در جامعه تقویت ‌ شود، زیرا مسیر پیش رو، با فشارهای بیرونی و مسائل داخلی پیچیده است که در این راستا مسائل، ‌ مباحث و گفت‌وگوها و اختلاف‌نظرها باید در صندوق‌های رأی حل‌وفصل شود و باید بر اساس برنامه‌ها و بدون حُب و بُغض پای صندوق‌های رأی حاضرشده و رأی دهیم.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات آتی، قانون و عمل به آن، برای تمامی مجریان، ناظران و مسئولان امری ضروری است، گفت: انتخابات آتی، ‌ قطعاً بازتاب‌های بین‌المللی خواهد داشت که بر این اساس باید تلاش کرد تا زمینه حضور تمامی سلایق و علایق برای حضور حداکثری در انتخابات بر ‌مبنا و چارچوب قانون، فراهم‌ شود.

عرف متذکر شد: مشارکت، ‌ سلامت، رقابت و امنیت چهار رُکن طراحی‌شده برای برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم است.

انتهای پیام