صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۴۹۷۸۱
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره اوقاف وامور خیریه زیرکوه گفت: دفتر همیار وقف از اواسط مهرماه امسال در بخش زهان شهرستان زیرکوه راه‌اندازی شده است.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام علی رمضان پور، رئیس اداره اوقاف وامور خیریه زیرکوه امروز 22 مهرماه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دفتر همیار وقف از اواسط مهرماه امسال در بخش زهان شهرستان زیرکوه راه‌اندازی شده است.

وی گفت: تلاش اداره اوقاف این است که املاکی وقفی به صورت هیات امنایی در شهرستان انجام شود و بیشترین وقف‌های شهرستان در بخش زهان بوده؛ بنابراین دفتر همیار وقف راه اندازی شده تا بر املاک وقفی نظارت داشته باشند.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه زیرکوه افزود: حکمی در قالب همیار وقف برای اعضای هیات امنا به مدت یک سال صادر شده که این افراد در بخش زهان و شهر زیرکوه وقف‌ها را بررسی می‌کنند و در شناسایی موقوفات مغفول و ثبت اراضی وقفی و در اجرای نیات واقفین فعالیت داشته باشند.

رمضان پور تصریح کرد: فعالیت اوقاف بیشتر نظارتی بوده و امیدواریم این افراد پیگیر برنامه‌ها باشند تا موقوفات بیش از پیش رشد داشته باشند و اگر حق و حقوق موقوفات ضایع شده آن را پیگیری کنند.

تلاش برای احیای موقوفات

وی با بیان اینکه بیشترین نیات واقفین در شهرستان نیز مربوط به عزاداری سیدالشهدا(ع) است، ادامه داد: احیای موقوفات و عمل به نیات واقفین یکی از اهداف دفتر همیار وقف است و ملک وقف طوری نیست که مانند املاک بیت‌المال باشد بلکه این املاک از بیت‌المال جلوتر است چرا که وقف شده و هر کسی نمی‌تواند در این املاک دخل و تصرف داشته باشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زیرکوه خاطرنشان کرد: همه مردم نسبت به موقوفات مسئول هستند و وقف نیز واجب کفایی بوده و مردم تکلیف دارند از املاک وقفی دفاع کنند و اگر حق و حقوقی پایمال شده از آن دفاع کرده و یا به متولی موقوفه اطلاع دهند.

رمضان پور با بیان اینکه دفتر همیار وقف در راستای تکریم و همکاری با اداره اوقاف راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: همیار وقف نقش قابل توجهی در ایجاد وقف‌های جدید دارند.

وی یادآور شد: همشهریان وقف‌های خود را به سمت نیازهای روز جامعه هدایت کنند و بر اساس نیازی که جامعه امروز دارد وقف‌ها را انجام دهند.

انتهای پیام