صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۵۰۱۳۷
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸

گروه فرهنگی ـ رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان گفت: اساتید و پژوهشگران دانشگاه پیام نور واحد همدان در تدوین مقالات و مداخل حوزه دفاع مقدس در دانشنامه بزرگ استان به صورت افتخاری همکاری می کنند.

صفی‌اله صفایی، رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان اظهار کرد: نقش مردم و رزمندگان استان همدان به عنوان دارالمومنین و دارالشهدا در هشت سال دفاع مقدس و تقدیم هشت هزار شهید به اسلام و انقلاب بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: امروز ما به عنوان جامعه علمی و دانشگاهی کشور وظیفه داریم علاوه بر زنده نگه داشتن یاد و نام شهیدان و ادامه دادن راه آنها، اسناد مکتوب و غیر مکتوب مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت و تاریخ دفاع مقدس را جمع آوری، نگهداری و هنرمندانه منتشر کنیم.

صفایی اضافه کرد: در سال‌های اخیر با حمایت و همکاری استانداری همدان و دستگاه‌های اجرایی، «دانشنامه جامع دفاع مقدس» استان در حال تدوین و تالیف است که می‌تواند سند تاریخ پژوهی بسیار خوبی برای تاریخ پژوهان و محققان باشد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان ابراز کرد: تدوین مداخل و مقالات حوزه دفاع مقدس و نقش رزمندگان همدان در جنگ تحمیلی یکی از بخش‌های مهم این دانشنامه است.

وی ادامه داد: این مهم در کمیته آموزش، پژوهش و اسناد دفاع مقدس استان به ریاست مرکز اسناد غرب کشور پیگیری می‌شود و دانشگاه پیام نور نیز به عنوان یکی از اعضای این کمیته در پیشبرد اهداف آن نقش فعالی دارد.

وی اضافه کرد: اساتید، تاریخ پژوهان و پژوهشگران این دانشگاه آمادگی لازم دارند تا به صورت افتخاری در تدوین مقالات و مداخل متنوع این بخش همکاری داشته و توان علمی و تخصصی دانشگاه تماما در اختیار این حوزه قرار دهند.

انتهای پیام