صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۵۰۲۳۰
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳

گروه اجتماعی ــ رئیس هیات مدیره خیرین مدرسه‌ساز استان یزد گفت: هرچند خیران یزدی مشارکت چشمگیری در امر مدرسه‌سازی داشته‌اند اما استان یزد دست کم با کمبود 300 مدرسه دیگر روبروست.

به گزارش ایکنا از یزد، همزمان با سراسر کشور صبح امروز، 23 مهرماه،  25 پروژه مدرسه‌سازی دریزد افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت .

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در ارتباط ویدیویی با استان یزد از اقدامات خوب استان در راستای مدرسه‌سازی و توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی قدردانی کرد و گفت : استان یزد جزو استان‌های پیشرو در مدرسه‌سازی است و خیران استان یزد نسبت به سایراستان‌ها سهم و نقش موثری درتوسعه مدارس دارند.

جهانگیری با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان یزد می‌تواند الگویی مناسب برای سایر استان‌ها باشد افزود: در این استان کارهای بزرگی صورت گرفته که مجموعه دولت و خیران به خوبی ایفای نقش کرده‌اند .

محمدعلی طالبی، استاندار یزد نیز از مشارکت خوب 2 هزار خیر مدرسه‌سازدر احداث و توسعه فضاهای آموزشی و پرورش قدردانی کرد و گفت: امیدوارم با تداوم حضور و نقش آفرینی خیران بزرگوار شاهد رونق امر مدرسه‌سازی در استان یزد باشیم.

طالبی به افتتاح 25 پروژه آموزشی و پرورشی همزمان با سراسر کشور در یزد اشاره کرد و گفت: ان‌شاءالله تا پایان امسال شاهد افتتاح 41 پروژه مدرسه‌سازی خواهیم بود .

وی از تداوم کار مدرسه‌سازی توسط خیر مدرسه‌ساز، حاج ناصر شهوازیان خبر داد و افزود: ایشان که تاکنون دو مدرسه نیک اندیشان 1و 2 را احداث کرده است امروز متقبل شد 4 مدرسه دیگر را احداث نماید .

طالبی همچنین تعهد یکی دیگران از خیران استان، حاج ابوالقاسم بیکی را یادآورشد و بیان کرد: ایشان نیزهم اکنون مشارکت در تکمیل دو واحد آموزشی در امامشهر یزد را تقبل نمود.

امیرحسین رادمنش، رئیس هیات مدیره خیرین مدرسه‌ساز استان یزد نیز گفت: دبستان نیک اندیشان 2 با زیربنای قریب 2 هزار متر با 12 کلاس درس و هزینه 3 میلیارد و 600 میلیون تومان دومین مدرسه ای است که با مشارکت خیرنیکوکار، ناصر شهوازیان احداث شده است .

رادمنش با قدردانی از خیران مدرسه‌ساز افزود: هرچند خیران یزدی مشارکت چشمگیری در امرمدرسه سازی داشته‌اند اما استان یزد دست کم با کمبود 300 مدرسه دیگر روبروست .

وی کمبود 60 مدرسه در بافت جدید شهری و ضرروت تخریب و باسازی قریب 3 هزار کلاس درس فرسوده را از دیگر نیازهای استان یزد خواند و گفت: نزدیک به 30 درصد کلاس‌های استان نیاز به تخریب و بازسازی دارد .

یادآور می‌شود با افتتاح 25 پروژه مدرسه‌سازی در استان یزد 176 کلاس درس با قریب 30 هزار مترمربع و هزینه 55 میلیارد تومان تحویل آموزش و پرورش استان شد.

انتهای پیام