صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۵۰۳۱۳
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰

گروه اجتماعی ــ مسئول موکب امام رضا‌(ع) ازنا گفت: یکی از مشکلاتی که برای موکب‌ها در کشور عراق وجود دارد، عدم راه‌اندازی سرویس بهداشتی در موکب‌هایی است که در فضای باز مستقر شده‌اند.

به گزارش ایکنا از لرستان، سیدوحید میربراتی، مسئول موکب امام رضا(ع) شهرستان ازنا امروز، بیست و چهارم مهر در جمع خبرنگاران گفت: موکب امام رضای شهرستان ازنا برای سال دوم است که در شهر نجف فعالیت دارد و چهار روز مانده به اربعین این موکب را جمع‌آوری کرده و در شهر کربلا مستقر می‌کنیم.

وی با بیان این‌که ما بحث اسکان و تغذیه را در موکب امام رضا(ع) داریم و روزانه به‌صورت مشارکتی با دوستان عراقی به تعداد هزار زائر و گاهی بیشتر خدمت‌رسانی می‌کنیم‌، اضافه کرد: زائرانی که در موکب امام رضا(ع) حضور می‌یابند غیر از استان لرستان از شهرهای نیشابور، شاهرود و آذربایجان شرقی و زائرانی از کشور پاکستان بوده‌اند.

میربراتی ادامه داد: یکی‌از مشکلاتی که برای موکب‌ها در کشور عراق وجود دارد، عدم راه‌اندازی سرویس بهداشتی در موکب‌هایی ست که در فضای باز مستقر شده‌اند این در حالی‎است که هزینه نصب یک سرویس بهداشتی در موکب ما 15 میلیون تومان بوده‌ است.

وی با بیان این‌که منابع مالی موکب امام رضا(ع) مردمی بوده و تا یک روز پس‌از اربعین در شهر کربلا مستقر است، گفت: مردم عراق با اهدای نذورات خود به موکب‌های ایرانی حتی در هنگام اغتشاشات نیز مشارکت فعال دارند و این اغتشاشات نتوانست جلوی حضور میلیونی مردم در راهپیمایی اربعین را بگیرد و روزبه‌روز با افزایش تعداد زائران روبه‌رو هستیم.

انتهای پیام