صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۵۰۴۴۰
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷

گروه اجتماعی ــ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان با اشاره به تشکیل ۱۳ کمیته در ستاد اربعین، گفت: تعداد موکب‎های لرستان از ۳۱ موکب در اربعین سال گذشته، به ۶۳ موکب در اربعین امسال افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایکنا از لرستان، اصغر حقی‌پور، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان امروز، چهارشنبه، بیست و چهارم مهرماه در جلسه شورای فرهنگی عمومی لرستان، گفت: ستاد اربعین حسینی زیر نظر وزارت کشور تشکیل شده که 13 کمیته دارد و از بین کمیته‌های ستاد اربعین حسینی، مسئولیت کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه با ستاد بازسازی عتبات عالیات است.

وی افزود: براساس دستورالعملی که داریم مواکبی که پس‌از طی مراحلی که تایید شدند پروانه موکب‎داری برای آن‌ها صادر می‌شود و آن‌ها می‌توانند هم در داخل کشور و هم در خارج از کشور در عراق فعالیت داشته باشند.

حقی‌پور با اشاره به استقبال بی‌نظیر زائران از موکب‎های لرستان و استقبال مردم برای راه‌اندازی موکب، اضافه کرد:  سال گذشته در سطح استان و خارج از استان 31 موکب داشتیم که پنج موکب در نجف‌اشرف، هفت موکب در کربلا و یک موکب هم در سامرا داشتیم که امسال تعداد موکب‎های لرستان به 63 موکب افزایش پیدا کرده و پروانه موکب‌داری نیز برای آن‌ها صادر شده است که از این تعداد موکب، 30 موکب در کشور عراق شامل 17 موکب در کربلا، 10 موکب در  نجف و یک موکب در سامرا فعالیت دارند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان ادامه داد: در سطح استان لرستان نیز 33 موکب داریم که همه فعال هستند و در حال خدمت به زوار اربعین حسینی هستند کمااینکه بعضی از موکب‌ها شبانه روزی فعالیت می‌کنند و با توجه به استقبال زائران قرار است موکب‎های ما در کربلا و نجف و سامرا چند از روز بعد از اربعین نیز فعالیت داشته باشند.

حقی‎پور با اشاره به استقبال زائران ایرانی و همچنین زائران کشورهای افغانستان، هندوستان، آذربایجان و پاکستان از موکب‎های لرستان، گفت: در همه موکب‌ها روحانی مستقر است و ضمن انجام کارهای فرهنگی نمازجماعت نیز در موکب‎ها اقامه می‎شود.

انتهای پیام