صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۵۰۷۸۳
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴

گروه اجتماعی ــ معاون تبلیغات آستان قدس رضوی ویژه برنامه‌های اربعین حسینی در حرم مطهر رضوی را تشریح کرد.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسین شریعتی‌نژاد، معاون تبلیغات آستان قدس رضوی اظهار کرد: ویژه برنامه‌های اربعین سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله‌الحسین(ع) در حرم مطهر رضوی از غروب روز جمعه 26 مهرماه در این بارگاه ملکوتی آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: در شب اربعین سیدالشهدا(ع) در دیگر اماکن حرم مطهر رضوی از جمله رواق دارالهدایه با حضور هیئت‌های عزاداری مراسم سوگواری برگزار خواهد شد.

معاون تبلیغات آستان قدس رضوی افزود: مراسم عزاداری و سوگواری روز اربعین از ساعت 10:30 صبح روز شنبه 27 مهر ماه در رواق امام خمینی(ره) آغاز می‌شود و با سخنرانی آيت‌الله علم‌الهدی و حجج ‌اسلام نظری‌منفرد، فرزانه و عماددخانی ادامه پیدا خواهد کرد.

وی بیان کرد: مرثیه‌سرایی و عزاداری ذاکران و مرثیه‌سرایان اهل بیت(ع)عابدی‌ها، محمدنیا، محمد گلابگیر و میثم مطیعی از دیگر برنامه‌های روز اربعین حسینی در حرم مطهر رضوی است.

شریعتی‌نژاد در ادامه به برگزاری اجتماع عظیم «دلدادگان اربعین» در ظهر روز اربعین اشاره کرد و گفت: این مراسم با حضور خیل عظیم عزاداران حسینی در صحن جامع رضوی برگزار می‌شود و این مراسم با مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی مداحان اهل بیت(ع) ابراهیم احمدی، مشکینی و کردی همراه خواهد بود.

معاون تبلیغات آستان قدس رضوی به برگزاری مراسم عزاداری ویژه بانوان در رواق‌های حضرت زهرا(س)، حضرت معصومه(س) و دارالحکمه حرم مطهر رضوی از دیگر برنامه‌های روز اربعین بود اشاره و عنوان کرد: این مراسم در روز اربعین از ساعت 9:40 با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و سخنرانی آغاز می‌شود و بعد از نماز ظهر و عصر با قرائت زیارت اربعین و ذکر مصیبت ذاکران اهل‌بیت(ع) ادامه پیدا می‌‌کند.

انتهای پیام