صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۵۰۸۶۵
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴

گروه اجتماعی ـ مدیرکل اوقاف لرستان با اشاره به خدمت‌رسانی موکب اوقاف لرستان در سامرا به صد هزار زائر اربعین، گفت: موکب الحسین(ع) اوقاف لرستان تا سه روز بعد از اربعین در خدمت زائرین خواهد بود.

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیدمحمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان جمعه، بیست و ششم مهر در بازدید از موکب الحسین(ع) اوقاف لرستان در سامرا، حضور مردم در پیاده‌روی اربعین را وصف‌ناپذیر دانست که موجب اتحاد شیعیان شده و نقشه‌های دشمن را از بین می‌برد، گفت: پیاده‌روی اربعین درس‌ها و پیام‌های زیادی به ما می‌دهد.

وی افزود: یکی‌از مهم‌ترین پیام‌ها اتحاد شیعیان از سراسر دنیا و یکی بودن هدف آن‌هاست که به عشق حضرت اباعبدالله الحسین((ع) و به یاد حضرت زینب کبری(س) قدم به این مسیر می‌گذارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان پیروی از ولایت و همراه بودن با امام را یکی دیگر از پیام‌های اربعین دانست و اضافه کرد: همراه با امام بودن و حرکت در مسیر امام باعث هدایت و بصیرت انسان و شناخت حق و باطل می‌شود این‌که انسان در مقابل ظلم و ستم ساکت نماند و به مبارزه با آن برخیزد و دشمنان ما از این اتحاد شیعیان هراس دارند و تلاش‌های آنان نیز راه به جایی نخواهد برد.

حجت‌الاسلام طباطبایی با اشاره به حضور افراد خردسال، نوجوان، جوان، میانسال و کهنسال، گفت: بسیاری از افراد با خانواده‌های خود در این پیاده‌روی اربعین حضور پیدا نمودند که این نشان از عشق، ارادت و علاقه بی‌شمار آنان به حضرت سیدالشهداست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان همچنین به فعالیت موکب الحسین(ع) اوقاف لرستان در سامرا اشاره کرد و افزود: موکب اوقاف لرستان در طی این ۱۰ روز فعالیت خود با ۴۵ خادم افتخاری به بیش‌از ۱۰۰ هزار زائر خدمت‌رسانی نموده است که از سه وعده غذایی صبحانه، نهار و شام گرفته تا پذیرایی میان‌وعده و اسکان در خدمت زائرین بوده است.

حجت‌الاسلام طباطبایی به فعالیت موکب الحسین(ع) اوقاف لرستان تا سه روز بعد از اربعین اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که تعداد زیادی از زائرین از عصر اربعین به سمت سامرا خواهند آمد لذا این موکب تا سه روز بعد اربعین در خدمت زائرین خواهند بود.

انتهای پیام