صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۵۱۸۳۲
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸

گروه شهرستان‌ها ــ مشاور وزیر اطلاعات و مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی گفت: انسان‌های آزادی‌خواه با تمسک به اهل‌بیت عصمت و طهارت و حضرت سیدالشهدا(ع) برای آزادی و استقلال گام برداشته و با توسل به این راه، مسیر خود را مشخص کرده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین صفدری، مشاور وزیر اطلاعات و مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی، در بازدید از موکب‌های مرز دوغارون در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: جریان عظیم اربعین یعنی مبارزه با رویکردهای آمریکا و دولت‌های دست‌نشانده آن، اهمیت مفهوم اربعین در بطن زندگی افراد است.

وی با اشاره به استقبال بی‌نظیر خادمیاران رضوی در مرز دوغارون از زائران افغانستانی، عنوان کرد: سه سال است که زوار کشور همسایه برای شرکت در مراسم پایانی دهه صفر از طریق این معبر رسمی وارد کشور می‌شوند و امسال نیز همه دستگاه‌های دولتی، خدماتی، نیروهای مسلح، نیروهای بسیجی و نیروهای خودجوش مردمی تلاش کردند تا از همه ظرفیت‎‌های موجود جهت استقبال و پذیرایی از زائران استفاده کنند.

صفدری بیان کرد: زائران افغانستانی پس از ورود به ایران در موکب‌های مستقر شده در این گذرگاه از نظر جسمی و روحی برای اعزام به کربلا و شرکت در کنگره عظیم اربعین آماده می‌شوند.

مشاور وزیر اطلاعات و مدیرکل اطلاعات خراسان رضوی گفت: همه اقدامات لازم در خراسان رضوی برای تکریم و میهمان‌نوازی زائران عبوری به سمت مرزهای غربی ایران انجام شده و تا ورود آخرین کاروان از افغانستان به ایران روند ارائه خدمات تداوم دارد.

وی با بیان اینکه حضور نیروهای مسلح در مرز دوغارون جهت ایجاد امنیت زائران بسیار حائز اهمیت است، افزود: تمامی نیروهای نظامی و انتظامی از روزها قبل از ورود زائران زمینه‌های لازم جهت ایجاد امنیت کامل در این مرز را مهیا کرده تا زوار امام حسین(ع) با خاطری آسوده و بدون دغدغه برای شرکت در مراسم عزاداری پایان صفر حضور یابند. از ۱۴ تا ۲۹ مهرماه ۵۰ هزار و ۲۵۶ نفر از مسلمان افغانستان به‌منظور شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در عراق و نیز آیین‌های سوگواری دهه آخر ماه صفر از طریق مرز دوغارون وارد ایران شده‌اند.

یادآور می‌شود، شهرستان تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد و گذرگاه مرزی دوغارون در فاصله ۱۸ کیلومتری تایباد قرار دارد.

انتهای پیام