صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۵۲۱۰۲
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۷
طی ۶ ماهه اول امسال؛

گروه اجتماعی ـ معاون راهداری لرستان با اشاره به ساخت پنج باب راه‌دارخانه در محورهای مواصلاتی لرستان، گفت: احداث ۱۰ دستگاه پل بزرگ، بازگشایی راه ارتباطی ۸۷۰ روستای مسدود شده در اثر سیل فروردین ۹۸ و تعمیر و مرمت ۶۰۰ کیلومتر راه گوشه‌هایی از عملکرد راهداری لرستان در شش ماهه امسال است.

به گزارش ایکنا از لرستان، به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، عارف امرایی، معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، با اشاره به آغاز به کار پروژه‌های ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی استان لرستان با اعتبار ۴۶۰ میلیارد ریال، گفت: در شش ماهه نخست امسال اقدامات زیادی در راستای ارتقا ایمنی محورهای استان به‌ویژه مسیرهای منتهی‌به عتبات عالیات و حرمین شریفین انجام شده‌ است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به خط کشی هزار کیلومتر راه اصلی، روکش آسفالت به طول ۶۲ کیلومتر، لکه‌گیری هندسی به طول ۷۰ کیلومتر، نصب ۶۸۰ عدد نیوجرسی، پنج هزارمتر گاردریل، چهار هزار و ۸۰۰ عدد علائم ایمنی، یک هزار و ۹۰۰ عدد سرعت‌کاه و پنج هزار و ۸۰۰ عدد چشم گربه‌ای اشاره کرد.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی هشت کیلومتر روشنایی جدید در جاده‌های استان، اظهار کرد: انعقاد قرارداد پروژه‌های به‌سازی و روکش آسفالت محورهای استان با اعتبار ۱۴۴ میلیارد تومان از اقدامات قابل توجه این اداره‌کل در شش ماهه نخست امسال به‌شمار می‌رود که این پروژه‌ها در حال حاضر با شتاب خوبی در محورهای سراسر استان در حال اجرا هستند.

امرایی با اشاره به اجرای طرح انقلاب پُل‌سازی در لرستان، عنوان کرد: در سیل فروردین‌ماه یکصد و هشتاد دستگاه پل و ابنیه فنی تخریب شد که  کار بازسازی، تعمیر و ساخت پل‌های تخریب شده در محورهای اصلی، فرعی و روستایی با سرعت در حال انجام است و با بهره‌برداری از این تعداد پل و ابنیه فنی بخش بزرگی از عقب‌ماندگی‌های تاریخی در راه‌های استان جبران خواهد شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با اشاره به ساخت پنج باب راه‌دارخانه در محورهای مواصلاتی استان، گفت:  احداث ۱۰ دستگاه پل بزرگ، بازگشایی راه ارتباطی ۸۷۰ روستای مسدود شده در اثر سیل فروردین ۹۸ و تعمیر و مرمت ۶۰۰ کیلومتر راه گوشه‌هایی از عملکرد راهداری لرستان در شش ماهه امسال است.

وی با اشاره به ضرورت به‌روزرسانی ماشین‌آلات راهداری، گفت: در حوزه ماشین‌آلات قراردادی به مبلغ ۷۰ میلیارد ریال منعقد و کار بازسازی و نوسازی ماشین‌آلات آغاز گردیده است اما برای تامین، بازسازی و اورهال نمودن تمام ماشین آلات استان بالغ‌بر ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

امرایی تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی‌بر بارندگی‌های فراتر از حد نرمال در پاییز و زمستان پیش‌رو و شرایط سخت راهداری زمستانی و از طرفی حجم ویرانی بازمانده از سیل، کماکان نیازمند توجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی درخصوص مساعدت مالی برای تأمین، بازسازی و نوسازی ماشین آلات راهداری هستیم.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان، ادامه داد: با توجه به حجم خسارات وارده به راه‌ها و ابنیه فنی، اعتبارات اختصاص یافته به استان هرگز جوابگو نیست از این‌رو انتظار می‌رود دولت و مدیریت ارشد استان مساعدت بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام