صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۵۲۱۷۷
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۹

گروه اجتماعی ــ مديركل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی گفت: تحقق جامعه سالم، در گرو سلامت زنان و دختران جامعه بوده و مسئله آسیب‌های اجتماعی جز اولویت‌های کاری دفتر امور زنان و خانواده است.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، پریسا علیلو، مديركل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی، دیروز، اول آبان، در دومین جلسه كميته تخصصی پيشگيری از اعتياد در حوزه زنان و خانواده، با اشاره به تخصیص اعتبار به کمیته بانوان پیشگیری از اعتیاد در حوزه زنان و خانواده اظهار کرد: از طرح‌ها و پیشنهادات در خصوص پیشگیری و اقدامات فرهنگی در زمینه اعتیاد بانوان، جهت برنامه‌ریزی هدفمند استقبال می‌کنیم.
وی افزود: با توجه به کاهش سن ابتلا به اعتیاد و افزایش دغدغه خانواده‌ها در این زمینه، نیازمند وحدت رویه و انسجام در آموزش‌ها و برنامه‌های فرهنگی و پیشگیری هستیم تا به نتیجه مطلوب دست یابیم.
علیلو با بیان ضرورت آموزش از سنین پایین، اظهار کرد: تغییر در سبک زندگی و نگرش نسل جدید به فرهنگ آباواجدادی و اعتقادات، از عواملی است که ضرورت مسئله را بیان می‌کند. لذا تمامی دستگاه‌ها با مشارکت همدیگر و با جلب مشارکت‌های مردمی باید در جهت مبارزه و پیشگیری از معضل اعتیاد ورود پیدا کرده و در این زمینه فعالانه و با دغدغه کار کنند.

 این مقام مسئول با تاکید بر به صدا درآمدن زنگ خطر آسیب‌های اجتماعی و شتاب آسیب‌ها به علت تغییر سبک زندگی و نگرش‌ها، افزود: بحث آسیب‌های اجتماعی از اولویت‌های اصلی دولت بوده که هر ماه در این خصوص جلسه‌ای برگزار شده و گزارش کار به مقام معظم رهبری ارائه می‌گردد و این امر نشان دهنده این است که مسئله آسیب‌های اجتماعی دغدغه ایشان و دولت است.

وی با بیان اینکه مسئله آسیب‌های اجتماعی جز اولویت‌های کاری دفتر امور زنان و خانواده است، تاکید کرد: اگر یک زن در خانواده آسیب ببیند، کل خانواده را درگیر کرده و شاکله خانواده بهم می‌ریزد لذا با توجه به آسیب‌های اولویت‌دار و شناسایی مسائل و مشکلات بومی استان، دنبال راهکارهای اساسی و درستی برای حل این معضلات هستیم.
مديركل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی تاکید کرد: تحقق جامعه سالم، در گرو سلامت زنان و دختران جامعه بوده لذا با توجه به روند رو به‌رشد آسیب‌های مختلف اجتماعی و دغدغه مسئولین از جمله مقام معظم رهبری و دولت، با استفاده از تمام ظرفیت‌ها باید برنامه‌ریزی کرده و از اقدامات جزیره‌ای بپرهیزیم.

انتهای پیام