صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۵۲۱۹۳
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۹

گروه اجتماعی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: 120 عنوان برنامه شاخص طی دهه وقف در دو بخش فرهنگی و قرآنی در کرمانشاه اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد صالحی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، در آستانه رسیدن دهه وقف در تشریح برنامه‌های این ایام در کرمانشاه اظهار کرد: دهه وقف امسال از 4 آبان ماه جاری آغاز شده و تا سیزدهم ادامه دارد و برنامه‌های اجرایی این ایام نیز براساس جدول پیش‌بینی شده در استان اجرا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه وقف سنت حسنه‌ای است که از هر فرصتی باید برای ترویج آن بهره بگیریم، افزود: شعار امسال در دهه وقف «همه واقف باشیم» انتخاب شده است.
حجت‌الاسلام صالحی در تشریح برنامه‌های دهه وقف در کرمانشاه به نامگذاری روز 4 آبان به نام روز وقف بهره‌وری موقوفات و رونق تولید اشاره کرد و گفت: از روز یکشنبه 5 آبان تا روز پنج‌شنبه 9 آبان ماه به ترتیب روزهای هفته به نام «ترویج فرهنگ قرآن و عترت، روز وقف خدمات اجتماعی و اجرای امینانه واقفین، وقف بقاع متبرکه زمینه‌ساز تحقق گام دوم انقلاب، وقف محیط زیست، بهداشت و سلامت و روز وقف تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی» نامگذاری شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: برپایی کارگاه‌های آموزشی با عنوان سبک زندگی اسلامی- ایرانی در مسیر تحقق گام دوم انقلاب بخشی از برنامه‌های این ایام خواهد بود.
حجت‌الاسلام صالحی از اجرایی شدن 120 عنوان برنامه طی دهه وقف در کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: روز جمعه 10 آبان ماه با عنوان وقف و مهدویت تمدن نوین اسلامی نامگذاری شده روز 11 آبان ماه با عنوان وقف توسعه پژوهش و فناوری‌های دانش بنیان نامگذاری و روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز باعنوان وقف مؤسسات خیریه و وقف رسانه و تکریم واقفین خیراندیش نامگذاری شده است.
وی اجرای برنامه‌های دهه وقف در کرمانشاه را در دو حوزه قرآنی و فرهنگی دانست و گفت: برپایی محافل انس با قرآن، برگزاری مسابقات کتابخوانی و برپایی خیمه‌های معرفت از جمله برنامه‌هایی است که در این ایام در کرمانشاه برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در پایان یکی از برنامه‌های شاخص دهه وقف در کرمانشاه را برپایی نمایشگاه در آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) کرمانشاه دانست.

انتهای پیام