صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۸۵۲۲۱۵
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
رئیس هیات مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی آذربایجان‌شرقی:

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس هیات مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی آذربایجان‌شرقی با اشاره به تقسیم استان به چهار منطقه قرآنی، گفت: مؤسسات قرآنی سطح استان را در قالب چهار منطقه تقسیم‌بندی کرده‌ایم تا از نزدیک و بصورت برنامه‌ریزی شده بین موسسات و نهادهای اجرایی ارتباط معنادار ایجاد کنیم.

سید محمد حسین بلاغی مبین، رئیس هیات مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی استان، در بازدید از غرفه ایکنا در حاشیه دهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با اشاره به تقسیم استان به چهار منطقه قرآنی، گفت: موسسات قرآنی سطح استان را در قالب چهار منطقه تقسیم‌بندی کرده‌ایم تا از نزدیدک و بصورت برنامه‌ریزی شده بین موسسات و نهادهای اجرایی ارتباط معنادار ایجاد کنیم.

وی با بیان این‌که نشست‌های منطقه‌ای مدیران مؤسسات قرآنی استان از پنجشنبه هفته آتی شروع شده و از نزدیک با مسئولان مناطق استان و مدیران مؤسسات ارتباط ایجاد کرده و نهایت تلاش خود را برای کار ستادی و تسهیل‌گری ارتباط بین موسسات و نهادهای مختلف به کار خواهیم گرفت.

بلاغی، اظهار کرد: از تمامی نهادها و دستگاه‌ها تقاضا داریم به مؤسسات قرآنی اعتماد کنند چراکه این مؤسسات بال‌های مردمی فعالیت‌های قرآنی بوده و در صورت اعتماد به این مؤسسات، فعالیت‌های قرآنی کم هزینه‌تر، موثرتر و با نفوذتر انجام خواهد شد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی آذربایجان‌شرقی، در ادامه خاطرنشان کرد: تمام تلاش اتحادیه مؤسسات قرآنی استان ایجاد تعامل دوطرفه و معنادار بین مجامع و نهادهای مختلف و موسسات قرآنی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که بیش از 140 مؤسسه و 500 خانه قرآنی در استان فعالیت می‌کند، اظهار کرد: مؤسسات قرآنی استان با قوت و قدرت تمام، بصورت جهادی در حال فعالیت هستند و وظیفه اتحادیه مؤسسات قرآنی، انجام کار ستادی است تا به نمایندگی از موسسات بتواند برخی امکانات را در راستای مطالبات جامعه قرآنی جذب کند.

بلاغی، به وضعیت فعالیت‌های اتحادیه مؤسسات قرآنی در آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و افزود: قضیه ادغام اتحادیه‌های قرآنی در کشور در راستای ایجاد اتحاد و انسجام بین فعالیت‌های قرآنی کشور انجام شد اما امیال نفسانی یک عده و کم لطفی برخی نهادها در اواخر کار باعث شد تا انشقاق و اختلافاتی در این رابطه ایجاد شود که این اختلافات داخلی در بیرون نیز بروز و ظهور منفی داشت.

این فعال قرآنی با تاکید بر این‌که این موضوع بر فعالیت اتحادیه موسسات قرآنی استان در سال‌های اخیر نیز تاثیر گذاشت، افزود: در رویکرد جدید اتحادیه بناداریم فعالیت‌های قرآنی استان را بصورت منسجم و متحد پیش ببریم.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی آذربایجان‌شرقی در خاتمه تاکید کرد: از دومجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سازمان تبلیغات استان انتظار داریم تا پشتوانه و پشتیبان اتحادیه مؤسسات قرانی در این مسیر باشند، البته در تعاملات اخیر خود شاهد چنین دیدگاهی در مسئولان مربوطه هستیم و امیدواریم به رسالت‌های خود در این راستا جامه عمل بپوشانیم.

انتهای پیام